הממשלה נגד שומרי המצוות

הגבלה - רק נגד הדת: עד 8,000 מתפללים בסליחות בכותל

קבינט הקורונה בראשות נפתלי בנט, ראש הממשלה, צפוי לאשר הערב את 'מתווה הסליחות' שיגביל משמעותית את מספר המתכנסים בימים הנוראים בשריד בית מקדשנו לאמירת הסליחות (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט על רקע סליחות בכותל בשנת תשע"ט (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90, חדשות הכותל המערבי)

ראש הממשלה נפתלי בנט שב אמש (ראשון) מארצות הברית ומקיים היום שני דיונים חשובים באשר לדרכי פעולת הממשלה נגד הקורונה: פתיחת שנת הלימודים בחברה הכללית ואיך ייראו הסליחות בכותל המערבי עד יום הכיפורים.

בדיון המקדים, בו בנט גיבש את עמדתו, הוא כבר הסכים להגבלה משמעותית על חברת שומרי המצוות והיהודים המסורתיים: בכותל המערבי יכנסו עד 8,000 מתפללים בכל אירועי הסליחות, שיחולקו לקפסולות וכולם יהיו חייבים בהטיית מסכה, כאשר בנוסף יינקטו פעולות אכיפה ושמירה על הסדר וההנחיות.

סליחות בכותל המערבי בשנת תשע"ט (צילום: חדשות הכותל המערבי)

הגבלות אלו נראות כרדיפה נגד שומרי המצוות שכן רק במוצאי השבת האחרון הופיע הזמר עומר אדם בהיכל מנורה מבטחים בת"א לעיני 12,000 אנשים, בחלל סגור כאמור - מבלי שננקטו כל צעדים כנגד קיום האירוע. בנוסף, בשבוע שעבר התכנסו אלפים רבים לצפות במשחקי כדורגל - ואין פוצה פה.

לפי עדות רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, הכותל יכול להכיל עד 30,000 אנשים, וכידוע בימים הנוראים אף מגיעים יותר - כך שהממשלה מאשרת פחות משליש מהתפוסה האפשרית, באחד מהרגעים המחברים ביותר בעם ישראל בימי השנה.

בדיון אצל בנט השתתפו מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד החינוך, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"לית משרד התחבורה, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, ממונה הקורונה, ממונה המעברים היבשתיים, ראש אגף התקציבים באוצר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל וגורמי מקצוע נוספים.

בלשכת רה"מ מסבירים את ההבדל בין הופעות לסליחות בכך שבהופעות קיים מתווה התו הירוק, אך הסליחות פתוחות לכלל הציבור, בהם כאלו שאינם מחוסנים

יו"ר נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, חה"כ אבי מעוז הגיב להחלטת רה"מ בנט על הגבלת מספר המתפללים בכותל המערבי "לממשלת בנט, כהנא, אורבך ועבאס חשוב יותר חילול השבת באצטדיוני הכדורגל, מאשר תפילות הימים הנוראים בכותל המערבי.

הנה ההגבלות הגיעו, התרענו כבר שבועות ארוכים, שבכוונת הממשלה לפגוע בחגי ישראל, בתפילות ובאווירת החג, הנה זה הגיע - פותחים את השמים וסוגרים את הכותל. בנט חלש בקורונה, חלש בזהות היהודית, חלש בביטחון. אני מקווה שההצעה לא תאושר בקבינט", הוסיף מעוז.

ח"כ יעקב אשר בתגובה ל'מתווה הסליחות' שיובא הערב לקבינט הקורונה: "לא הופעות זמרים ובדרנים בהשתתפות אלפים באולמות סגורים, לא תפלות יום שישי בהר הבית, לא משחקי ספורט המוניים, מחבר הספר למלחמה בקורונה מצא את מוקד ההתפרצות היחיד של הנגיף: מעמדי הסליחות בכותל המערבי. ממשלת ישראל זורקת לפני הכל את הטלית והתפילין. על הממשלה להסיר מסדר יומה את החרפה הזו!".

חבר הכנסת אורי מקלב על החלטת הממשלה להטיל הגבלות בכותל המערבי: "את ההחמרות הגדולות ביותר מה שלא מטילים על אף מקום מטילים בכותל המערבי שהוא מקום פתוח, הציבור החרדי ימשיך לשמור את ההנחיות אך האבסורד והניכור זועק לשמים אלו לא החלטות מקצועיות אלא החלטות מנותקות מנוכרות ומחמירות ללא כל סיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר