סערה חדשה

שאשא ביטון: "אפשר ללמד פחות פרקים בתנ"ך"

שרת החינוך דיברה בוועדת החינוך של הכנסת לקראת פתיחת שנת הלימודים ועל הצורך בשינויים בעקבות מגיפת הקורונה, והתבטאה בצורה שנויה במחלוקת • אחר כך הסבירה: "התכוונתי לכלל המקצועות" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון נלחמה בשבועות האחרונים כדי להביא לפתיחת שנת הלימודים בחברה הכללית בזמנה, ולקראת קבינט הקורונה היום (שני) קרוב לוודאי שהיא הצליחה והלימודים יחלו במועדם.

לקראת פתיחת השנה, הגיעה השרה לוועדת החינוך של הכנסת, בראשות חברתה למפלגת תקווה חדשה שרן השכל, והתייחסה לצעדים שצריכים לנקוט באשר לחזרה ללימודים אחרי שנה וחצי מורכבות במיוחד עבור תלמידי ישראל, שעדיין נמשכות.

במהלך דבריה, אמרה שרת החינוך התבטאות מעוררת מחלוקת, כזו שאף שר חינוך לא הסכים לומר כבר שנים רבות, כשהעלתה אפשרות לקיצוץ בשעות לימוד התנ"ך בבתי הספר: "אפשר ללמד פחות פרקים בתנ"ך ולתת יותר מקום בהיבט החברתי, לאסוף מחדש את הילדים. אנחנו צריכים לאפשר להם לסגל מחדש את הרגלי הלמידה".

אחרי שהבינה כי דבריה עוררו סערה, ובניסיון להשקיט את האירוע, שבה שאשא ביטון ומסרה לוועדת החינוך הודעת הבהרה לדבריה, לפיה כוונתה הייתה לחשוב על קיצוץ בשעות כלל מקצועות הלימוד - ולא רק התנ"ך: "לא רציתי להלאות אתכם אבל אני אומרת לכם - זה פחות תרגילים במתמטיקה, פחות טקסטים בהיסטוריה, פחות פרקים בתנ"ך. אנחנו נאפשר למורים לגלות קשב למצב שבו הכיתה מגיעה אליהם. בכל מקצוע אולי אנחנו נלמד פחות תוכן אבל אנחנו נדאג שהילדים יהיו איתנו, כי אני אומרת כל הזמן שילד שלא פנוי ללמידה לא ילמד. לכל מי שנבהל, אין כאן חלילה פגיעה במקצוע אלא מהות ורעיון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר