מאבק פוליטי בפתח

ליברמן מאיים: "בלי הרפורמות - לא יהיה תקציב"

שר האוצר התייחס למפלגות השמאל בקואליציה, שמתנגדות לקידום רפורמת החקלאות, הרגולציה והעלאת גיל הפרישה לנשים: "מכשילי הרפורמות הם מכשילי התקציב" (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חוק תקציב המדינה וחוק ההסדרים הנלווה אליו יובאו ביום חמישי הקרוב להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת, לפני שיחלו המאבקים האמיתיים בוועדות השונות, שם יכינו אותו לקריאה שנייה ושלישית. בתקציב ישנם צעדים רבים, וכן בחוק ההסדרים, כאשר על חלקם ישנה מחלוקת פנימית בקואליציה באשר לקידומם.

הסעיפים הבולטים שתלויים באוויר הם רפורמת החקלאות של משרדי האוצר והחקלאות, שזוכה להתנגדות עזה מצד כחול לבן, העבודה ומרצ; רפורמת הרגולציה, עליה נאבק סגן השר במשרד רה"מ אביר קארה ואותה הציגו לראווה רה"מ נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער, שגם היא זוכה להתנגדות ממפלגות השמאל בקואליציה; והעלאת גיל הפרישה לנשים, שמפלגות העבודה ומרצ מתנגדות בתוקף.

יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן, שמיעט להתבטא בימים האחרונים, הבהיר היום (שני) בתדרוך כתבים כי חוק ההסדרים לא ישונה ויכללו בו כל הרפורמות, על אף המחלוקות הפנימיות בקואליציה: "חוק ההסדרים הוא חלק אינטגרלי מהתקציב. שמעתי כל מיני דיבורים שאפשר להצביע בעד התקציב ונגד חוק ההסדרים. זה עורבא פרח, הם כרוכים אחד בשני. זה חלק מהשינויים המבניים בחוק ההסדרים נלקחים בחשבון כחלק מבסיס התקציב. אי אפשר להפריד בין שניהם. מי שמכשיל את חוק ההסדרים פשוט מכשיל את חוק התקציב".

באשר לרפורמה בחקלאות טען ליברמן כי הכל בסמכותו ובסמכות שר החקלאות, חבר מפלגתו עודד פורר: "אני לא צריך את הכנסת ואת הממשלה עבורה. זו חתימה של השרים. אני חושב שנגיע עם החקלאים להסכמה. היינו מגיעים כבר מזמן אילולא כמה ח"כים שהחליטו להפוך את זה לדגל רציני מבחינתם. הרפורמה בחקלאות היא קודם כל לטובת החקלאות. חלק מהמבנה של החקלאות זה עוד מתקופת מפא"י וצריך לשנות את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר