יושק תוך שבועות

אייפון 13 - הדור הבא של התקשורת, שיחות באמצעות לווין

אפל תשיק תוך שבועות את סדרת האייפונים החדשה שלה, וכבר יש הדלפות. אחד החידושים הצפויים ישנה באופן דרמטי את השימוש במכשיר בטיולים ובמקומות חסרי קליטה (דיגיטל)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
סדרת האייפון הקודמת (צילום: שאטרסטוק)

מינג-צ'י קו, אנליסט אפל ידוע, מדווח כי חברת אפל צפויה לשלב בסדרת ה'אייפון 13' החדשה יכולת תקשורת לווינית שתאפשר להוציא שיחות טלפוניות והודעות טקסט גם אם אין אנטנה סלולרית בסביבה. כך לפי הפרסום ב'MacRumors'.

על פי הדיווח, האייפון החדש יתבסס על שבב שייצרה ענקית מעבדי המובייל העולמית 'קוואלקום' בשם X60 Baseband Chip שמאפשר תקשורת עם לווינים במסלול נמוך - לווינים בגובה של עד 1,000 ק"מ מעל פני כדור בארץ. כאמור, היכולת החדשה תאפשר להוציא שיחות במקומות רחוקים גם אם אין אנטנה סלולרית - יכולת שימושית ביותר למטיילים, ימאים ותושבי אזורים מסוימים ברחבי העולם בהם טרם הקימו תשתית סלולר יציבה.

אפל צפויה להתחבר אל חברת הלווינים 'GlobalStar' שתאפשר את השירות דרכה, על פי הדיווח השירות יינתן ללא צורך בהרחבת החבילה, כך שהמשתמשים יוכלו לשמור על מספר הטלפון המקורי שלהם.

תחום התקשרות הלוויינית חווה התקדמות משמעותית בשנים האחרונות, כשהיזם והמיליארדר אילון מאסק הודיע כי חברה שהקים תטיס כ-10,000 לווינים בגובה נמוך ותספק אינטרנט לוויני מהיר, שירות שבחלק מהמקומות כבר החל.

השקתו של האייפון הבא, שאפילו שמו אינו ידוע עדיין סופית, צפויה להתרחש בעוד מספר שבועות. על פי הדיווחים עד כה לא צפויים שינויים מרחיקי לכת במכשירים החדשים, כשישנם דיווחים והדלפות על כך שהמגרעת במכשירים החדשים תוקטן והמצלמות ישופרו ויוגדלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר