מגיפה ללא שליטה

ישראל עם יחס הנדבקים הגבוה בעולם בשבוע האחרון

לפי ניתוח באוניברסיטת אוקספורד הבריטית, שהובא לראשונה ב-Ynet, השיא החדש במספר המאומתים היומי שם את ישראל במקום הראשון והכלל לא מחמיא • לעומת זאת, החיסון השלישי מוכח כיעיל • הפרטים בפנים (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
רופאים נלחמים על חיי חולה קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נפתלי בנט ביסס את מערכת הבחירות שלו בטענה כי ניהול המגיפה תחתיו יהיה טוב משמעותית מאשר תחת בנימין נתניהו, אבל המציאות מוכיחה אחרת: ע"פ נתוני משרד הבריאות, בחודש אוגוסט נפטרו לבית עולמם 564 ישראלים מקורונה, לא כולל היום, האחרון בחודש הלועזי, זאת לעומת 52 נפטרים - פחות מעשירית - בחודש יולי ושמונה נפטרים בלבד ביוני. בחודש ינואר נפטרו 1,444 חולי קורונה בישראל ובחודש אוקטובר נפטרו 951 חולים.

נפטרי חודש אוגוסט, ע"פ הנתונים (משרד הבריאות)

יתרה מזו, היום (שלישי) פורסם ניתוח באוניברסיטת אוקספורד הבריטית, לפיו מדינת ישראל ניצבת בראש רשימה מפוקפקת ביותר: יחס המאומתים לשיעור של מיליון תושבים.

ע"פ הנתונים, שהובאו באתר Ynet, מיום שלישי בשבוע שעבר ועד יום שני השבוע אובחנו בישראל 61,185 נדבקים חדשים בקורונה, ממוצע של 8,740 מאומתים ביום. מתחילת החודש ועד עדכון הבוקר אובחנו 191,937 חיוביים לקורונה בארץ. לשם השוואה, בכל חודש יולי מספר החיוביים עמד על 32,537 ובכל יוני על 2,392. לעומת זאת, בחודש ינואר, שיא הגל השלישי של המגיפה, נדבקו יותר: 220,053 בחודש.

מניתוח הנתונים עולה כי ישראל עקפה במעט את מונטנגרו וגאורגיה, שהיו במקום הראשון בימים האחרונים. בריטניה נמצאת במקום ה-12 עם פחות ממחצית מאומתים למיליון מאשר בישראל, ומיד אחריה נמצאות ארצות הברית, צפון מקדוניה, קוסטה ריקה ואיראן.

על אף המספרים הגבוהים במיוחד, ישראל היא הוכחה ניצחת לכך שחיסון הקורונה הנוסף, המכונה מנת הדחף, יעיל ונלחם היטב בנגיף: מול המקום הראשון במספר המאומתים, ישראל במקום ה-32 במספר המתים מקורונה לכל מיליון תושבים. בגאורגיה ובצפון מקדוניה המספר הרב ביותר של מתים מקורונה למיליון תושבים בשבעת הימים האחרונים. תוניסיה מדורגת במקום הרביעי, מונטנגרו שישית ואיראן סוגרת את העשירייה הראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר