אישור ההילולא והקורונה

ועדת החקירה לאסון במירון: נציגי המשטרה מעידים • צפו

מנכ"ל משרד הבריאות, לשעבר פרויקטור הקורונה, נחמן אש העיד בפני ועדת החקירה לאסון במירון: "הייתה הצעה להגביל כל אירוע לכ-3000 איש" • כעת נציגי המשטרה בעדות • שידור חי (אקטואליה)

(צילום: לע"מ. תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון מתכנסת הבוקר (רביעי) שוב, הפעם כדי לשמוע את עדותו של פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות ובזמן האסון פרויקטור הקורונה. "כיכר השבת" מעביר את העדות בשידור חי.

עדותו של אש עוסקת באישור אירוע ההילולא הענק בהר מירון בקבינט הקורונה, ובצל התחלואה וההגבלות. הוא טען כי אף גורם לא רצה ליטול אחריות על מימות תקנות מתאימות לאירוע ולכן אלו לא תוקנו.

בין היתר ציין אש כי "הייתה הצעה להגביל כל אירוע" במתחם ההר "ל-3000 איש". עוד אמר: "היו צריכים לקבוע מי יהיה אחראי על המתווה הזה, ופה אף אחד לא רצה לקבל את האחריות. היה ויכוח בין המשטרה למשרד הדתות. אי אפשר היה לקבל שם של הגורם האחראי ולכן ההגשה של התקנות התעכבה".

בהמשך צפויים להעיד סגן קצין אגף התנועה במשטרה רפ”ק מיכאל טובול, ומנהל מחוז צפון ענף הרישוי ואבטחה במשטרה רפ"ק שמואל פיאמנטה.

יו"ר הוועדה היא נשיאת העליון לשעבר, השופטת בדימוס, מרים נאור, ולצידה חברים בוועדה הרב מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי.

עד כה העידו בפני הוועדה מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון לביא; יו"ר ועדת החמישה, הרב שמואל רבינוביץ; ניצב בדימוס אלון אסור, שהיה מפקד המחוז הצפוני במשטרה; אלי פריינד, מנכ"ל אתר הרשב"י; חבר וועדת החמישה, ר' אברהם פרויליך; וביום שני השבוע ר' יוסף שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

עוד העידו: חובש 'איחוד הצלה' נחמן שמואל כהן, שהיה החובש הראשון בזירה, וכן עדי ראיה לאסון ושוטר שהציל ילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר