פרסום ראשון

יועמ"שית הכנסת: אין קשר בין רפורמת הכשרות לחוק ההסדרים

שגית אופק, היועצת המשפטית של הכנסת ממליצה לפצל את רפורמת הכשרות להליך חקיקה רגיל מחוץ לחוק ההסדרים • ב'ימינה' מתנגדים ומבהירים כי לא יסכימו לפיצול החוק (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

רפורמת הכשרות עליה הכריזו שר האוצר איווט ליברמן ושר הדתות מתן כהנא, נמצא בתוך חוק ההסדרים. הערב (רביעי), היועצת המשפטית של הכנסת מתנגדת לצעד זה תוך שהיא מביעה ביקורת חריפה על התנהלות הקואליציה.

לדבריה, "התיקון יוצר מהפכה של ממש בהסדרת תחום הכשרות, מסדיר עיסוק וקובע הסדרים חדשים ומורכבים תוך שינוי מעמדם של רבני הערים והרבנות הראשית".

לכן קובעת שגית אופק, כי "אין קשר לתקציב ולא ברור מדוע נכלל בחוק ההסדרים. מומלץ לפצל להליך חקיקה רגיל".

במכתב נלווה היא מסבירה כי "הצעת חוק ההסדרים היא הצעת חוק ממשלתית "רגילה" במובן זה שהיא נדונה בכנסת על פי תקנון הכנסת והחלטות ועדת הכנסת. עם זאת, מדובר בהצעת חוק שבשונה מהצעת חוק רגילה היא מורכבת ממכלול רב של נושאים, יש בה תיקוני חקיקה בתחומים רבים ומגוונים, והיא מקודמת בעיקר על ידי משרד האוצר לצד הצעת חוק התקציב, הן בממשלה והן בכנסת".

"במשך שנים רבות נשמעה ביקורת נוקבת על חוק ההסדרים מצד חברי הכנסת, כמו גם מצד בית המשפט העליון ומצד היועצים המשפטיים של הכנסת. הביקורת מתייחסת הן לסד הזמנים המקשה על קיום דיונים מקיפים בכל נושא ונושא בוועדות הכנסת והן לפגיעה הכרוכה בהצבעה אחת, הנוטלת מחברי הכנסת את הזכות להצביע בנפרד על כל ענין וענין כפי שמקובל בהליכי חקיקה רגילים".

היא מביעה ביקורת חריפה על הקואליציה: "הצעת חוק ההסדרים שהוגשה לכנסת היא בהיקף נרחב ביותר, שלו היתה מוגשת בנוסחה המקורי בהיעדר הפיצולים המקדימים של יו"ר הכנסת, היה בה לדעתנו משום פגיעה של ממש בתקינות הליכי החקיקה".

יצוין כי אם דרישתה של יועמ"שית הכנסת תתקבל והחוק יפוצל, הדבר ידחה את כניסת רפורמת הכשרות, נגדה יצאו בחריפות רבה ברבנות הראשית לישראל, בחודשים מספר. אך במפלגת ימינה, מבהירים הערב כי הם לא מסכימים לפיצול חוק ההסדרים, למרות חוות הדעת המשפטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר