בהצגת התקציב

שר האוצר ליברמן במליאה: "התקציב החברתי בתולדות ישראל"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הציג במליאת הכנסת את תקציב המדינה לשנה ורבע הקרובות, והתייחס לסעיפיו המרכזיים: "המטרו - המיזם הכי גדול מימי חורבן בית שני" (פוליטי, כלכלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר האוצר ליברמן בהצגת התקציב במליאה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

מליאת הכנסת התכנסה היום (חמישי) לכינוס פגרה מיוחד, עבור אישור חוק תקציב המדינה וחוק ההסדרים בקריאה ראשונה. המחלוקות בקואליציה שהיו סביב שלוש תוכניות בחוק ההסדרים נפתרו ברובן, ונותרה רק אחת שעדיין לא הושג בה פריצת דרך: רפורמת הרגולציה, עליה נלחם סגן השר במשרד רה"מ אביר קארה, ומתנגד אליה בחריפות ח"כ מוסי רז ממרצ.

הדיון בנושא התקציב נפתח בנאום ארוך של שר האוצר אביגדור ליברמן, שהציג את עיקרי התקציב וחוק ההסדרים, והתייחס לכישלונות ממשלת נתניהו-גנץ, כהגדרתו:

"הכניסה שלנו למשבר הקורונה התחילה מנקודה לא טובה ולכן המשבר הזה הביא אותנו בשיא לגירעון חסר תקדים של 11.6%, מהגבוהים בעולם. ניהול המשבר, לפי דו"ח מבקר המדינה, היה טירוף מוחלט. זרקו כסף מהמסוק, שרפו שישה מיליארד שקלים על מענק לכל אזרח, רצו לקנות מכונות הנשמה שלא השתמשו בהם. כשאתה מסתכל על ניהול משבר הקורונה אתה מבין איך הגענו למצב הזה".

לטענתו, תקציב המדינה לשנת 2021 ו-2022, עליו עמל בחודשים האחרונים, משלים את החסר: "זה התקציב הכי חברתי בתולדות מדינת ישראל והייתי מעורב בכל התקציבים מאז שנת 96. יש תוספת לכל המשרדים החברתיים", אמר ליברמן במליאה.

ליברמן: "התקציב החברתי בתולדות המדינה" (צילום: ערוץ כנסת)

"אחת ההחלטות הקשות שקיבלנו הייתה ביטול החל"ת. צריך להבין שרק מבחינה תקציבית זה חסך למדינה 800 מיליון שקלים, וזה מבלי לדבר על החזרה לעבודה והשפעתה על התוצר הלאומי. צעדים כאלה אפשרו לנו להתקדם לכיוון משק צומח ואני מקווה שנמשיך לראות את הצמיחה גם בחודשים הבאים וגם ירידה באבטלה".

אתמול היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, העבירה ליו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, ולראשי מפלגות הקואליציה, את סיכומיה באשר לחוק ההסדרים, והמליצה להותיר חלקים רבים בו מחוץ לחוק המאוגד עם התקציב ולהעבירו לחקיקה פרטית, בהם רפורמת הכשרות של שר הדתות מתן כהנא והטלת אגרות הגודש בגוש דן. "אני מסכים שהיקף חוק ההסדרים הוא גדול וחסר תקדים ולכן אני מקבל בהבנה את ההערות של היועצת המשפטית, אבל אני אומר לכם שלא הייתה לנו ברירה", השיב ליברמן. "זה החוק היחידי שמבטיח לנו צמיחה ודחיפה לשנה הבאה".

ליברמן מסביר מדוע חוק ההסדרים מנופח (צילום: ערוץ כנסת)

שר האוצר התייחס גם לשני הנושאים שהיו במחלוקת עד הבוקר ונפתרו: רפורמת החקלאות והעלאת גיל הפרישה לנשים. בנוסף, התייחס ליברמן למיזם הגדול ביותר של ממשלת בנט-לפיד, כפי שמשתקף מהתקציב הנוכחי - חוק המטרו: "היום ברור לכולם שאם לא נבנה את המטרו, בעוד 20 שנה לא נוכל לזוז בגוש דן, כל כניסה ויציאה בתל אביב זה מסע ייסורים. המטרו זה המיזם הכי גדול מאז ימי חורבן בית שני. זה ייגמר ברבע טריליון שקלים וזה ישנה סדרי עולם ולכן טיפלנו בו בזהירות. מיזמים לאומיים גדולים אי אפשר לבצע ללא חקיקה מיוחדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר