הביקורת נגד צה"ל

בנט: מגבה את מפקדי צה"ל באופן מוחלט

לצד הביקורת כנגד התנהלות הצבא שלטענת המבקרים גרמה למותו של לוחם צה"ל בראל שמואלי, אמר רה"מ בנט במסיבת עיתונאים כי הוא מגבה את מפקדי צה"ל וחייליו (פוליטי מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: EMIL SALMAN/POOL)

בפתיחת ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט, לביקורת החריפה המופנית כלפי התנהלות הצבא אל מול הגבול. התנהלות שלטענת המבקרים הביאה למותו של לוחם צה"ל בראל חדריה שמואלי הי"ד. "יש מי שמנסים להשתמש בצה"ל ככלי שרת לקידום מטרות פוליטיות ציניות", אמר בנט.

בהמשך דבריו אמר ראש הממשלה בנט, כי דברי הביקורת פוגעים ב"כושר העמידה שלנו וזה דבר לא ראוי. תפסיקו את זה".

עוד אמר בנט, כי "כמי שמכיר את שדה קרב ופיקד על חיילים, וכמי שאיבד את הטוב שבחבריו, אני יודע שכשמקבלים החלטות באירועים מבצעיים, יש גם שגיאות, ולפעמים הן כואבות וקשות. קרבות רבים עוד לפנינו, לצערי, ועל צה"ל צריך לשמור, כדי שישמור על כולנו".

כזכור, החייל נהרג מירי מטווח אפס בידי מחבל שהתקרב עד לגדר עצמה בשל ההחלטה שלא לירות במחבלים שהתקרבו לגדר.

בהמשך, התייחס בנט על ביטול הסגר המסתמן ואמר כי "אני רוצה לבשר היום בשמחה ובזהירות שהדפנו את הלחצים ומנענו סגר בראש השנה. המשיכו לקיים את ההנחיות כדי שגם בסוכות ובשמחת תורה נישאר פתוחים".

"העובדה שפתחנו את שנת הלימודים כסדרה, העובדה שאנחנו חוגגים בחגים כשישראל פתוחה - זה לא מובן מאליו. זה לא קרה מעצמו. העובדה שאין סגר בחג הזה היא תוצאה של עבודה קשה מאוד של כל מי שיושב סביב השולחן הזה, ושל רבבות אנשי רפואה וצוותים רפואיים שעובדים מאוד קשה כבר כמעט שנתיים". אמר בנט.

עוד אמר בנט כי "אסטרטגיית הבלימה הרכה, שעיקרה שמירה על הפרנסה ועל הכלכלה, לצד שלל פעולות לריסון התחלואה, בהן חיסון הבוסטר - נראה שהאסטרגיה הזאת בדרכה להצליח, אבל אסור לנו להיות שאננים. בואו נראה איפה אנחנו עומדים: שני מיליון וחצי ישראלים כבר מחוסנים בחיסון שלישי, וזה במצב שהעולם עדיין לא החליט מה הוא עושה ועדיין שוקל ומתלבט".

בנט זקף את בלימת העלייה בתחלואה לטובת ממשלתו ואמר "בואו נתעכב רגע על המספר הזה - שני מיליון וחצי זה לא דבר שקרה מעצמו. בלמנו את עקומת התחלואה כנגד כל הסיכויים - גם זה לא קרה מעצמו. כאמור, מאות פעולות גדולות וקטנות של הממשלה הטובה הזאת".

"אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה על שיתוף פעולה, על עבודה מסביב לשעון בחודשיים האחרונים, במיוחד לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, ולאנשי משרדו. כאמור, הסיפור עוד רחוק מלהיות מאחורינו, אנחנו עכשיו צריכים דווקא בתקופה הזאת שהכל כל-כך קרוב, להקפיד עוד יותר על מסכות ומרחק, ולהקפיד על ההנחיות במערכת החינוך. אנחנו צריכים לשמור על עצמנו ועל ההישגים" אמר.

לקראת ראש השנה אמר בנט: "אני מבקש מכל המשפחות לנהוג בזהירות. אם זו ארוחה רחבה שיש בה ילדים מתחת מגיל 12 שהם ללא חיסונים לצד סבים וסבתות, אני מבקש שתבצעו בדיקות עצמיות. תלכו לפארם הקרוב, תקנו בדיקות עצמיות, תבדקו את הילדים. עשינו עכשיו מבצע אנטיגן ברמה לאומית וזה הצליח מאוד. צריך להיות זהירים, אנחנו כל כך קרובים, חבל שאנשים ייפגעו כשאין בזה צורך עכשיו".

"לגבי מתפללים בבתי הכנסת - כולם מחויבים לתו ירוק: לגבי ילדים, יש הנחיה ספציפית לבתי הכנסת: אפשר לעשות בדיקת PCR שתחזיק 96 שעות מבחינת התו הירוק. אז תגשו, תעשו PCR לילדים ואם לא אז שהילדים לא יבואו. הילדים מאוד מאוד מדביקים ומדבקים. "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". אמר.

על אישור תקציב המדינה בקריאה ראשונה אמר בנט כי "ביום חמישי אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנים 2021-2022. המדינה חוזרת לפסים של יציבות ותפקוד ובעזרת השם נעביר את התקציב גם בקריאה שנייה ושלישית, לדעתי בצורה אפילו יותר פשוטה מאשר בקריאה ראשונה.

אני רוצה לברך את שר האוצר, אביגדור ליברמן, שהוביל את התהליך הזה מול השרים והמשרדים, במקצועיות, באחריות, בתבונה, ובנקודות פשרה איפה שהיה צריך".

בנט בירך על גמישות חברי הקואליציה ואמר כי "אני גם רוצה לברך את כל ראשי המפלגות ושרי הממשלה כולם - שפעלו בשיתוף פעולה ובגמישות, כל אחד בתחום משרדו, זה היה מאוד מרשים.

הגענו לפשרות מהותיות, לא גלגלנו את הבעיה לקריאה השנייה והשלישית, מצאנו פתרונות למרות שיש מחלקות ואידאולוגיות מאוד שונות.

אנחנו מביאים תקציב, זו בשורה גדולה מאוד לישראל. זה תקציב שמשקף את הרוח החדשה של הממשלה הזאת, והוא כולל הרבה מאוד בשורות".

לסיום אמר ראש הממשלה כי הוא "מבקש מכאן לשלוח לעם ישראל ברכת שנה טובה. שנה שבה נראה את המאחד על פני המפריד, נדגיש את המשותף ונזכור תמיד מעל כל המחלקות - אחים אנחנו. שתהיה לנו שנה טובה ומתוקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר