צפו בדברים

פרופ' נחמן אש: הגענו לשיאים גבוהים יותר מהגלים שקדמו

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אש דיבר בדיון של וועדת החוקה בכנסת והתייחס למצב הקורונה כשהוא מביע תקווה כי אנו לקראת היחלשות הגל וכן המספרים הנמוכים יחסית של חולים קשים (עדכונים)

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התייחס לדרישת חברי ועדת החוקה להפעלת בריכות שחייה במגבלת תפוסה ואמר: "ככל שהתחלואה תרד ניתן יהיה לשקול את החרגת הבריכות מהתו הירוק".

עוד אמר כי ישקול את הרחבת האפשרות לבדיקות PCR לחגים וציין כי דיון ה-FDA בנוגע למנה השלישית צפוי להתקיים באמצע החודש; ביחס לדלקת שריר הלב אמר: "בקורונה יש תחלואה יותר גבוהה מאשר בחיסון. החיסון, אין לי ספק, שהוא בטוח יותר לצעירים מלחלות".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש שהתייחס למצב גל התחלואה, התייחס לשאלת היו"ר ח"כ קריב מדוע לא מגבילים התקהלויות ואמר: "יש מכלול צעדים, מנסים לעשות את הטוב ביותר מבחינת איזונים אבל זה לא מדע מדויק. לגבי התקהלויות, הן צריכות להיות מוגבלות, אך במגוון השיקולים ההחלטה היא כרגע לא להגביל התקהלויות. מושקע הרבה באכיפה. היה מוטב ללא אירועים המוניים אך אני מבין את הדברים שהובילו להחלטה.

לדרישת היו"ר ח"כ קריב לנתונים אודות השפעת התו הירוק אמר: "אני לא יודע להציג נתונים מוחלטים, הנתונים ביחס להדבקות באירועים הם מוגבלים מאוד, זהו תוצר אך ורק של החקירות האפידמיולוגיות. אני לא יכול להגיד שבזכות התו הירוק הגענו למצב הנוכחי, אך אין לי ספק שהתו הירוק הוא כלי חשוב במניעת הדבקות. אנחנו עדיין עומדים מאחורי הנתונים שמחוסנים מדביקים פחות מלא מחוסנים".

בהתייחסו למדיניות הבידודים לשבים מחו"ל אמר: "אנחנו עדיין לא מסכימים שזה בטוח מספיק לקצר את הבידוד לשלושה ימים לאלו המחויבים בבידוד. אנחנו לא מכירים שבעולם זה נעשה".

לדרישת חברי הוועדה בנוגע להחרגת בריכות השחייה מהתו הירוק והפעלתן במגבלת תפוסה אמר: "ככל שהתחלואה תרד אפשר לשקול את נושא הבריכות, התו הירוק צריך להיות מותאם לרמת התחלואה".

עוד הוסיף כי רשם לפניו את נושא הרחבת האפשרות לבדיקות ה-PCR לחגים וציין כי יש דיון ב-FDA שאמור להיות באמצע החודש על הנושא של המנה השלישית. ללא החיסונים היינו במצב הרבה יותר גרוע גם בהקשרי תחלואה ותמותה, לכן היינו צריכים לקבל החלטות בצורה מהירה.

ביחס לדלקת שריר הלב אמר: "בקורונה יש תחלואה יותר גבוהה מאשר בחיסון. החיסון, אין לי ספק, שהוא בטוח יותר לצעירים מלחלות".

ד"ר אפרת אפללו, ממשרד הבריאות, אמרה הבוקר בוועדת החינוך בראשות ח"כ שרן השכל, כי נכון להבוקר 113,743 תלמידים לא הגיעו ללימודים בבתי הספר ובגנים.

לבקשת היו"ר השכל הציגה ד"ר אפללו את הנתונים העדכניים: "ביום שישי היו 9983 מאומתים, המהווים 6.9% מכלל הבדיקות. מספר הבדיקות ביום שישי עמד על 144,447 בדיקות. לגבי מערכת החינוך - מאז שנפתחה מערכת החינוך במגזר החרדי בא' באלול, אנחנו רואים עליה באחוז הילדים בסך המאומתים, נכון לאתמול 52%, לעומת 40% עד פתיחת שנת הלימודים".

עוד אמרה ד"ר אפללו כי 60% מהמאומתים נמצאים ברשויות אדומות וכתומות; 43 מאושפזים הם תלמידים בגילאי לידה עד 18. "יש עלייה במספר הילדים המבודדים. נכון להיום בבוקר יש 113,743 תלמידים נעדרים שמתוכם 42,520 הם חולים פעילים ועוד 71,223 בבידוד".

ממשרד הבריאות הובהר בישיבה, כי תלמידים מחוסנים שנחשפו לתלמיד מאומת אינם חייבים בבידוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר