היסטוריה ואקטואליה

גלוית שנה טובה של ילדי קיבוץ 'חפץ חיים'

גלוית 'שנה טובה' מדהימה ומיוחדת במינה, שמתאימה במיוחד לימינו - ערב ראש שנת שמיטה, נחשפת כאן; על הגלויה מצולמים ילדי קיבוץ חפץ חיים רכובים על חמור ועגלה (חרדים)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
(באדיבות 'גנזך קידוש השם')

גלוית 'שנה טובה' מדהימה ומיוחדת במינה, שמתאימה במיוחד לימינו - ערב ראש שנת שמיטה, נחשפת כאן ב'כיכר השבת'.

על הגלויה מצולמים ילדי קיבוץ חפץ חיים רכובים על חמור ועגלה. מעליהם כתוב כתיבה וחתימה טובה'. ומתחתיהם אויר לוגו הקיבוץ.

הגלויה נשלחה מילדי קיבוץ חפץ חיים לעיתון ילדים בשם 'שלשלת' שפורסם בהולנד מטעמה של תנועת 'פועלי אגודת ישראל' תנועת בת של 'אגודת ישראל'.

שמו של העיתון הוא 'שלשלת״ מלשון שרשרת שמחברת בין בני נוער יהודיים בעולם.

עיתון 'שלשלת' מתוך אוסף משפחת עמנואל, שכולל, בין היתר, 2 כרכים של "שלשלת"- עיתון ילדים- נוער משנת תש"ז -תש"ח מהולנד, שמופקד בגנזך קידוש השם (באדיבות 'גנזך קידוש השם')

מרגש, ומצמרר לקרוא את תרגום המאמר (שנכתב בהולנדית) שפורסם בערב ראש השנה שנת תש"ח, בו הופיעה גלוית שנה טובה עם ילדי קיבוץ חפץ חיים. (כמעט) לא נגענו.

"היום לפני 15 שנה נפטר הרב ישראל מאיר הכהן מראדין. עדיין לא תבינו איזה אובדן זה היה. לא הבנתי את זה בכלל לפני 15 שנה. במותו לוח השנה נשא את שנת 1933, עכשיו זה 1948. יש רק 15 שנים ביניהם. אלה היו השנים הנוראות ביותר שחווה העם היהודי אי פעם.

"אך למרות הכל, למרות 15 השנים הללו: עם ישראל חי וקיים. אנו יכולים לראות זאת שוב בתמונה זו של ילדים מקיבוץ קיבוץ חפץ חיים, בישראל.

"עם התמונה הזו כל ההסבר הנוסף מיותר באמת. זו באמת תמונה שאתה צריך להסתכל עליה בכל רגע. התמונה מראה שלמרות הכל, אלוקים לא עזב אותנו כלל, וגם הילדים היהודים לא שכחו לגמרי את אלוקים. כי הילדים האלה בתמונה רוצים לחיות על פי הדוגמה של זה שעל שמו נקרא הקיבוץ שלהם.

"הילדים מקיבוץ חפץ חיים מקווים שהילדים בגולה (מחוץ לארץ) יעשו איתם את אותו הדבר. כדי להודיע ​​לנו על כך, הם שלחו לנו את התמונה הזו עבור ה'שלשלת'.

הגלויה (באדיבות 'גנזך קידוש השם')

"אחד הפירושים של ראש השנה הוא יום הזיכרון ולכן אנו הולכים להציץ במה שקרה לעם היהודי בשנה האחרונה, כאשר בנובמבר התקבלה ההחלטה על ידי עמי העולם שאפשר להקים מדינה יהודית.

"ידענו שאנחנו רחוקים משם ושעדיין צריך להתגבר על קשיים רבים. אתה יכול לקרוא בעיתונים רק לפני כמה שבועות כמה הקשיים גדולים וכמה קשה היה להם להילחם.

"האו"ם, והאנגלים העמידו בפנינו מכשולים. לאחר היסוד של המדינה הערבים תקפו אותנו לרוע המזל, הרבה דם יהודי נשפך שם, ועדיין הקשיים האלה לא בוטלו והתוצאה היא ששת החודשים הראשונים לאחר ההחלטה והלאה...".

כאמור, מאמר מרגש זה, מתוך עיתון 'שלשלת' פורסם על ידי תנועת 'פועלי אגודת ישראל', שבשנים הללו צעדו יד ביד עם תנועת האם 'אגודת ישראל'.

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר