הכנות חריגות

סגר קשוח בסידני: "לא יוכלו לשמוע שופר"

הקהילות היהודיות בסידני אובדי עצות נוכח הגבלות הקורונה הקשוחות של הרשויות. אין אפשרות להתקהל בכלל, ותקיעות בשטח פתוח עדיין תחת סימן שאלה. אז מה כן עושים? (עולם)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: חנה סלאוין)

אלפי יהודים לא יוכלו לשמוע מצוות תקיעת שופר בסידני אוסטרליה, כך מסתמן נכון להיום (שני). החשש של הקהילות היהודיות בעיר היא שלא תינתן האופציה להתאסף לתקיעת שופר.

עקב הסגר והעוצר הנוקשה במיוחד שנכנס לחודשו השלישי בסידני אוסטרליה, היהודים מתמודדים עם הנחיות עדכניות חדשות, בהן נאמר כי חל איסור יציאה מהבית שלא לשם עבודה או ספורט, גם יחידני.

עם ההגבלות נמנה האיסור לפגוש אנשים שאינם משפחה גרעינית, כך שתפילות במניין בבתי הכנסת בראש השנה ויום כיפור כלל לא באים בחשבון. הניסיונות להגיע להבנות מול הרשויות שיתירו לפחות תקיעת שופר במרחב הפתוח נמשכות כל הזמן.

על רקע התקווה ש"מבצע שופר" יתקיים גם השנה בצורה כזאת או אחרת, יצאו בימים האחרונים מתנדבים בקהילה היהודית מ"סידני'ס שול" בחלוקה של מאות ערכות של סימני ומנהגי החג עם סימניה מיוחדת ועליה כל הברכות והמנהגים, לכל המבודדים, או מבוגרים או משפחות שלא יכולות לצאת מבתיהם.

"מנסים לתת טעם של שגרה" אומר שליח חב"ד הרב חיים ליוי מ"סידני'ס שול" ל'כיכר השבת', ומוסיף: "המצב שאלפי אנשים לא ישמעו שופר לראשונה בחייהם, מטרידה מאוד, לפחות נדע ששמחת החג לא נפגעה".

צפו בתיעוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר