בעקבות הבריחה מהכלא

מהומות בשטחי יו"ש; הסגר בשטחים הוארך

בכפרים וישובים ערבים בשטחי יהודה ושומרון נרשמו מספר התפרעויות בידי מאות פלסטינים במסגרת "אירועי הזדהות" עם המחבלים שנמלטו בערב החג מכלא גלבוע (צבא וביטחון)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: גילי אליהו, פלאש 90)

אחרי הימלטותם של שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע בערב החג, מאות פורעים פלסטיניים התפרעו בשטחי יהודה ושומרון, תוך 'הזדהות' עם המחבלים הנמלטים.

מאחורי אותן התפרעויות עומדים מספר ארגוני טרור פלסטיניים, בהם הג'יהאד האיסלאמי, שהוציא קריאה לפלסטינים לצאת ו"להצית עימותים עם כוחות הביטחון בכל הכיכרות ונקודות המגע". זאת בכדי ש"האויב ידע שאנשינו לא ינטשו את האסירים, ושמה שידיהם עוללו נגד האסירים ישוב אליהם".

בשל ההתפרעויות האלימות ברחבי השטחים, הוחלט כי הסגר על שטחי יהודה ושומרון יוארך עד לא להודעה חדשה, ולא יסתיים במועד המתוכנן.

בשעה האחרונה מתפתח גם עימות באיזור שער שכם בירושלים.

מדובר צה"ל נמסר כי "בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולמאמצים לאיתור האסירים הנמלטים הוחלט על הארכת הסגר הכללי באזור יהודה ושומרון... בכפוף להערכת המצב. מעברי הסחורות ברצועת עזה ובאזור יהודה ושומרון יפתחו כמתוכנן הערב ד', 8 בספטמבר 2021 בחצות (בלילה שבין רביעי לחמישי). כמו כן, יתאפשר מעבר פועלים אשר עובדים באזור יהודה ושומרון וכן במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר