עדיין ללא תוצאות

יום רביעי לחיפושים: מצוד האסירים נמשך

היום הרביעי לבריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, נמשך המצוד אחריהם וכוחות הביטחון מנסים בדרכים רבות לאתר את מסלול הבריחה שלהם ולעלות על עקבותיהם (צבא)

הפתח ממנו יצאו המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)

היום (חמישי), היום הרביעי לבריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, נמשך עדיין המצוד אחריהם וכוחות הביטחון מנסים בדרכים רבות לעלות על עקבותיהם של הבורחים שחפרו מנהרה מתוך תאם אל מחוץ לחומות הכלא.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, עידכן הבוקר: ״מיום שני לפנות בוקר, עם היוודע דבר הימלטותם של האסירים הביטחוניים מכלא ״גלבוע״, משטרת ישראל, צה״ל ושרות הביטחון הכללי עוסקים במרדף שלא יפּסק עד שנשים את ידינו על המחבלים הנמלטים. במקביל מתנהלת חקירה במטרה לברר האם הבריחה לווותה בפלילים. אנחנו נשים את ידינו על המחבלים הנמלטים, נתקן את הכשלים שהובילו להימלטות ובמידה ונמצא רשלנות מקצועית, נטפל גם בה".

כזכור, אמש נמסר כי בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולמאמצים לאיתור האסירים הנמלטים הוחלט על הארכת הסגר הכללי באזור יהודה ושומרון עד למוצאי שבת, בכפוף להערכת המצב.

מעברי הסחורות ברצועת עזה ובאזור יהודה ושומרון נפתחו כמתוכנן אמש. כמו כן, יתאפשר מעבר פועלים אשר עובדים באזור יהודה ושומרון וכן במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בסיומן של הערכות מצב שבוצעו בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, במהלך החג הוחלט על תגבור כוחות צה"ל ביהודה ושומרון בגדודי לוחמים, כוחות איסוף, חוזי וכלי טיס כחלק מהמאמץ ללכידת האסירים וסיכול אירועי טרור במרחב.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים אף הוא אמש הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, נציבת שב"ס, ראש המל"ל ובכירים נוספים.

ראש הממשלה הדגיש, כי לאירועים יש פוטנציאל השפעה על מספר גזרות, ולכן מדובר במאמץ משותף לכלל זרועות הביטחון. עוד הדגיש רה"מ, כי ישראל ערוכה לכל תרחיש. ראש הממשלה מקבל עדכונים שוטפים ויקיים התייעצויות נוספות בהתאם לצורך.

כזכור האסירים שנמלטו הם: מונדאל אינפיעאת, האחים מחמד ומוחמוד עארידה, יעקוב קדארי, איהם כמאמגי וזכריה זבידי שנחשב למחבל הבכיר ביותר שנמלט באירוע הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר