ריאיון סיכום מיוחד

דוברת משטרת אוקראינה ל'כיכר': ר"ה היהודי עבר בשלום

בריאיון מיוחד לכתב 'כיכר' חיים גולדברג, מסכמת דוברת המשטרה באוקראינה את ראש השנה באומן וסירבה להתייחס לטענות על אכיפה בררנית בציון "את זה תשאל את המשטרה בישראל" (חסידים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

עם שוך ימי החג, דוברת משטרת אוקראינה מספרת לכתב 'כיכר' חיים גולדברג כי אירועי ראש השנה עברו בשקט יחסי זאת בסיועם של כ-1,000 שוטרים, למעט מספר אירועים חריגים ביניהם כששני צעירים יהודים נתפסו כשהם מעבירים סמים מסוכנים ונפתחה נגדם חקירה פלילית.

דוברת המשטרה התייחסה לטענות לפיהן משטרת אוקראינה בדקה רק נערי גבעות ואמרה כי "משטרת ההגירה ושירות ההגירה עבדו באומן, שבדקה את מסמכי הזרים ואת שהותם החוקית של אנשים בשטח אוקראינה". עם זאת, סירבה להכחיש כי לא מדובר בבקשה ישראלית והדוברת השיבה: "את זה תשאל את המשטרה בישראל...".

בהמשך דבריה הודתה הדוברת לגורמים הישראלים על שיתוף הפעולה "משטרת אוקראינה מודה לעמיתיה הישראלים על הסיוע בשרות ושמירה על החוק והסדר באומן. הודות לשיתוף הפעולה המשותף שלנו, לא אפשרנו הפרות חמורות בראש השנה".

עוד אמרה כי "חגיגת ראש השנה היהודי עברה בשלום. השוטרים שלנו קיבלו את כל היכולות הטכניות והיו ערוכים לדאוג לסדר הציבורי, וכעת החסידים חוזרים הביתה. המשטרה תמשיך להבטיח את ביטחון האזרחים".

בהמשך התייחסה לשתי התאונות בהם היו מעורבים ישראלים, כשבאחת מהם נהרג חרדי ואמר כי "קרו 2 תאונות שאותן אנחנו חוקרים הלילה. אחת התאונות התרחשה בסמוך לשוק, כשנהג מכונית פגעה בהולך רגל. אמבולנס הוזעק למקום מיד".

"האיש פונה לבית החולים, אך סירב להתאשפז שם, ונמסר לעובדים רפואיים של מדינת ישראל, וכעת הנהג בחקירה. התאונה השנייה שהתרחשה היא התאונה המצערת עם ההרוג, וכעת העניין נמצא בחקירה משטרתית".

כזכור, מוקדם יותר היום (חמישי) פורסם כי במהלך הלילה נהרג בתאונת דרכים הרב אברהם לוי ז"ל, חסיד צאנז שהתגורר בבית שמש

הרב לוי, הוא תושב בית שמש בן 45, שעלה לפני כ-20 שנה לישראל, כאשר הוריו מבורו בפארק והורי אשתו - משפחת זילברמן מווילאמסבורג, נותרו בארה"ב.

(זק"א)

הרב לוי ז"ל, השתייך לחסידות צאנז, וקבע את מגוריו סמוך לבית המדרש של החסידות בעיר בית שמש, במשך השנים, התקרב גם לחסידות ברסלב ובעיקר למשפיע הרב קלוגר, והחל לנסוע בראש השנה לקיבוץ הגדול.

מכריו מספרים ל'כיכר השבת', על דמות חייכנית ומיוחדת, "אנחנו בהלם, הוא כל הזמן היה מחייך ושמח - ואופטימי, אנחנו כולנו בהלם מהפטירה הפתאומית, משפחה שלמה נקרעה לגזרים".

המנוח הותיר אחריו עשרה ילדים ואת רעייתו שיבל"ח, כאשר זכה כבר להשיא שניים מצאצאיו, כעת נעשים מאמצים להביא את גופתו ארצה, עוד טרם כניסת השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר