"לא סופרים אותנו"

זאת הסיבה שבבית שמש נמנעים מלבצע בדיקות קורונה

למרות התחלואה הגבוהה בבית שמש, זמני ההמתנה לבדיקות של מד"א ארוכים ביותר. "אני מרגישה שלא סופרים אותנו", אומרת תושבת העיר שהמתינה שעה וחצי לבדיקה (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מתחם הבדיקות בבית שמש (צילום: באדיבות המצלם)

תושבי בית שמש כמעט והתרגלו לראות את העיר צבועה באדום. גרף החולים נמצא בעליה מתמדת, כיתות לימוד נסגרות ולמרבה הצער שימוש במחולל חמצן אינו מחזה נדיר. אולם למרות הזינוק בשיעור התחלואה, תושבי בית שמש שרוצים לעצור את שרשרת ההדבקה ולהיבדק, נדרשים לעבור מסכת ארוכה של תלאות.

תושבי בית שמש שרצו להיבדק, הופנו על ידי קופות החולים לעמדת הבדיקה של מד"א ברמת בית שמש א'. וכשהגיעו התושבים להיבדק בעמדת מד"א, הם גילו שלמרות שהמקום כבר מאויש על ידי אנשי מד"א, הנציגים אמרו לתושבים שהם לא מבצעים בדיקות לפני השעה 13:00 בצהרים. מבדיקה באתר גילו התושבים שלמרות שבגל ההדבקה הקודם נפתחו מוקדי הבדיקות החל משעות הבוקר, בגל הנוכחי נפתחים מוקדי הבדיקות בשעות מצומצמות בהרבה (בחלק מהימים החל מהשעה 16:00 בצהרים), למרות הזינוק בתחלואה, ולמרות שההתפרצות הנוכחית גבוהה הרבה מעבר לשיאים שידעה העיר בגל הקודם.

בנוסף, הוסיפו במד"א הליך בירוקרטי נוסף שמכביד מאד על התושבים: בעוד שבגלים הקודמים היו אנשי מד"א יוצאים החוצה ורושמים בטאבלט את הפרטים של הממתינים בקלות ובמהירות, בגל הנוכחי נאלצים הנבדקים לעמוד ב-2 תורות: תור אחד לרישום (למרות שקיימת הפניה מקופת החולים) ותור נוסף לבדיקה, כשהממתינים נאלצים לעמוד שעות ארוכות ביום תחת השמש הקופחת, כשבמקום אין אפילו מים לשתייה.

מנחם (30), תושב העיר שנאלץ לבצע בדיקה במקום אומר ל'כיכר השבת' ש"לא רק שהמקום פתוח מספר שעות קטן מאד במהלך היממה, אלא שאנשים עומדים בתורות בלתי נגמרים, תחת השמש הקופחת במשך שעה ארוכה, כשחלק מהם טענו שהם הגיעו מגוש עציון, מכיוון שזו העמדה של מד"א הכי קרובה עבורם".

שירה (32), תושבת העיר טוענת ש"עמדתי למעלה משעה וחצי בשמש הקופחת, כשאני מחזיקה את התינוקת עליי. אני לא מבינה למה החליטו לקצץ בשעות הפתיחה? בשעה שלא מעט מתושבי העיר מעדיפים להימנע מלבצע בדיקות, הורסים את יחסי האמון שיש לאלו שכן מגיעים להיבדק! כמעט עזבתי את עמדת הבדיקה וחזרתי הביתה מרוב חום. זה מסתכל שבמקום לתגמל את אלו שמגיעים להיבדק. אני מרגישה שלא סופרים אותנו!".

'כיכר השבת', פנה אל מד"א, כדי לקבל את תגובתם, אך זו טרם נמסרה עד למועד פרסום הידיעה, לכשתתקבל נפרסמה ככתבה וכלשונה.

(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר