הבריחה מהכלא

שורת המחדלים מתארכת: תוקם וועדת בדיקה ממשלתית

בתיאום עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, החליט על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לאירוע ההימלטות מכלא "גלבוע" בו נמלטו במנהרה מתאם שישה מחבלים (צבא)

המגדל שהיה ריק (צילום: פלאש 90)

בתיאום עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, החליט השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, היום (חמישי), על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט בדימוס לבדיקת הכשלים שאיפשרו את אירוע הימלטות האסירים הביטחוניים מכלא "גלבוע" בליל יום שני.

ההחלטה על הקמת הוועדה התקבלה לאחר היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, ותובא לאישור הממשלה.

השר לביטחון הפנים בר-לב מסר: "לא נותיר אבן על אבן ללא בחינה. בליל יום שני אירע כשל חמור שיש למצות את הבדיקה לגביו. אני סומך על ממשלת ישראל כי תאשר את המלצתי ונוכל לרדת לשורש האירועים שהובילו לתוצאה הקשה".

ועדת בדיקה ממשלתית הינה ועדה ציבורית המוקמת על-פי החלטתו של שר בממשלת ישראל, מכוח סמכותו לפי סעיף 8א לחוק הממשלה. היסטוריית השימוש בכלי זה, מלמדת כי השימוש בו נעשה במקרים בהם עלה צורך לבדוק כשלים רוחביים משמעותיים שנפלו במערכות ועל כן החליט השר לפעול במתכונת זו.

המחדלים סביב בריחת האסירים מכלא גלבוע מצטברים, הערב מתברר כי לאסירים הייתה מלאכה קלה יחסית גם לאור העובדה שמגדל השמירה מעל פתח יציאת המנהרה לא היה מאויש כלל בעת הבריחה והסיבה לכך עדיין לא ידועה, כך על פי הדיווח ב-ynet.

על פי הדיווח, אל המקום הייתה מכוונת מצלמת אבטחה אבל כפי הנראה איש לא הסתכל על המצלמות והאסירים נמלטו ללא הפרעה מהמנהרה שנחפרה מתוך תאם.

כזכור, מיד לאחר האירוע חשבה סוהרת כי נרדמה ולכן לא ראתה את הנמלטים אך מתברר שהיא הייתה בכלל באזור אחר ובכל מקרה לא הייתה רואה אותם.

על פי הדיווחים, במשטרה יבדקו את נהלי השמירה של הזקיפים במגדלים ויבדקו מדוע המגדל לא היה מאויש באותו לילה גורלי.

כאמור, מדובר בשרשרת ארוכה של מחדלים, כיצד הצליחו המחבלים להימלט מתא שבנוי כולו מבטון יצוק, וזאת בשל היכרותם עם החלל הפנימי שבין הקרקע להר בו כבר נחפרה בעבר מנהרה. בנוסף, על פי הדיווחים היו התרעות מודיעיניות על אפשרות בריחה ולמרות זאת אושרה בקשתו של זביידי לעבור לתא ממנו נמלט לבסוף.

גם לאחר הבריחה רק לאחר שעתיים מהדיווח הראשון של נהג המונית שראה דמויות חשודות נמלטות אל השיחים, קלטו בשב"ס שכל ששת האסירים נמלטו מתאם.

כעת במשטרה חוקרים את ההימלטות ונבחנת גם האפשרות כי המחבלים קיבלו סיוע מבחוץ ואולי אפילו מבפנים. את החקירה מנהלת היחידה לפשעים בינלאומיים בלהב 443.

בעקבות המהומות בבתי הכלא שפרצו מאז הבריחה, ערך הבוקר השר לביטחון פנים עמר בר-לב סיור בכלא קציעות, והתייחס למחדלים שאפשרו את ההימלטות: "אנחנו לאחר אירוע קשה של בריחת אסירים מכלא גלבוע. זה כישלון", אמר השר. "נהפוך כל אבן במטרה לבדוק מה גרם לכישלון זה, ברמה המקומית של הכלא ולגבי ההשלכות בכלל על שירות בתי הסוהר. נבדוק, נאתר ונציף את הלקחים הנדרשים ונממש אותם".

כעת נמשך המצוד אחר ששת המחבלים בהשתתפות כל זרועות הביטחון במטרה למנוע מהמחבלים להימלט משטח ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר