בצל המתיחות הביטחונית

המצוד אחר שני המחבלים מתרחב; חיפושים בשני מוקדים

כוחות הביטחון ולוחמי היחידות המיוחדות, ממשיכים הבוקר במצוד הנרחב אחר שני האסירים שנמלטו מכלא גלבוע - וטרם נתפסו; החיפושים מתמקדים בשני מוקדים - עמק יזרעאל וצפון השומרון (חדשות)

החיפושים אחר המחבלים, בשבוע שעבר (צילום: Flash90)

שירותי הביטחון, צה"ל, השב"כ והמשטרה יחד עם היחידות המיוחדות, ממשיכים גם הבוקר (ראשון) במצוד הנרחב אחר שני האסירים שנמלטו מכלא גלבוע - וטרם נתפסו, וזאת לאחר תפיסתם של ארבעה מתוך ששת הבורחים.

מאז אמש, כך לפי הדיווח ב-ynet, מתמקדים החיפושים אחר שני המחבלים - נאיף כמאמג'י בן ה-35 ומונאדל יעקוב אינפיעאת בן ה-26, באזור עמק יזרעאל וגם היום החיפושים נמשכים באזור כאשר כוחות גדולים מאוד נוטלים בהם חלק. לצד זאת, נערכים חיפושים גם בצפון השומרון, בהנחה שאחד הנמלטים הצליח להגיע אל אחד הכפרים באזור.

למרות שארבעת המחבלים שנתפסו אותרו בשטח ישראל, במערכת הביטחון ישנן אינדיקציות מודיעיניות כי לפחות אחד המחבלים, הצליח לחצות לשטחי יהודה ושומרון ובשל כך ישנם חיפושים נרחבים גם בצפון השומרון.

רגעי המעצר של המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)

הערכה בצה"ל היא שאחד המחבלים נמצא באזור ג'נין ויחידות מיוחדות נמצאות בכוננות גבוהה למקרה בו תתקבל אינדיקציה על המקום בו הוא שוהה.

במקביל, ארגוני הטרור החמאס והג'יהאד האסלאמי, מנסים להתסיס את השטח ולהוציא יותר פלסטינים לעימותים עם כוחות הביטחון.

אמש שוגרה רקטה לעבר העיר שדרות ובתגובה צה"ל תקף מספר מטרות של החמאס - מתחם צבאי ובו מספר סדנאות תת-קרקעיות לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס, מתקן אימונים צבאי של הארגון, מחנה צבאי ובו אתר לאחסון אמצעי לחימה וכן מנהרת טרור של הארגון.

"זה אירוע שיש לו השפעות אזוריות והקרנה בגזרות נוספות, ואנחנו נערכים לכלל התרחישים", אמר אמש הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, "אני מברך על התוצאות עד כה, ונמשיך במאמץ עד שכל מחבל שברח - ייתפס. אלפי לוחמים בשטח, במטה וביחידות המודיעין מנסים לפצח וללכוד המחבלים. אנחנו נעשה את כל הנדרש, בכל הכח, באמצעות יכולות עומק, טכנולוגיה, מודיעין ואמצעים מיוחדים".

ארבעת המחבלים שנתפסו, בביהמ"ש (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

ארבעה המחבלים שנעצרו במהלך השבת האחרונה, לאחר שנמלטו מכלא גלבוע, ביניהם זכריא בזיידי, הובאו לדיון בבית משפט השלום בנצרת, שהאריך את מעצרם בתשעה ימים.

באורח נדיר, ביחידת נחשון של שב"ס ביקשו להכניס לבית המשפט את החשודים כשהם אזוקים בידיהם וברגליהם. עם כניסתו של זביידי לאולם בית המשפט, אנשי שב"ס הסתירו אותו מעיני המצלמות בטענה כי יבצע פרובוקציה, אך פרקליטו - עו"ד אביגדור פלדמן - טען כי שב"ס מנסה להסתיר את פציעותיו.

מחוץ לבית המשפט המתינו עשרות מפגינים ערבים שהביעו תמיכה בארבעת המחבלים ובין היתר תקפו עיתונאים וקראו קריאות: "חירות לזכריא".

כזכור, במהלך השבת, כוחות משטרה עצרו ארבעה מתוך שישה המחבלים שנמלטו בתחילת השבוע מכלא גלבוע שבצפון.

התקיפה הלילה בעזה (צילום: דובר צה"ל)

המעצר הראשון התרחש בליל שבת, סמוך לשעה 22:00, שוטרי סיור עצרו את המחבל מחמוד עבדאללה עארדה, מי שנחשב לאדריכל הבריחה, ואת המחבל יעקוב מחמוד קאדרי, בהר הקפיצה בנצרת.

מאוחר יותר, לפנות בוקר, סמוך לשעה 04:00, כוחות משטרה איתרו את שני המחבלים הנוספים, זכריא זביידי ומוחמד עארדה, בחניון משאיות באום אל גאנם, וזאת בעקבות פעילות של גששים מיחידת מרעול של צה"ל. סמוך לשעה 05:00 בבוקר כוח ימ"מ הוקפץ לזירה ועצר את השניים ללא התנגדות.

לאחר מעצרם של הארבעה, אמר המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי: "הודות לשיתוף הפעולה בין כל ארגוני הביטחון ולפריסה המאוד גדולה של כוחות המשטרה ומג"ב בשטח, הצלחנו לשים את היד על ארבעה מתוך שישה המחבלים והמצוד נמשך. אני קורא לאזרחים שהתנהגותם עד כה ראויה לשבח, להמשיך בשגרת יומם לצד עירנות גבוהה לכל דבר חשוד. אנו נגיב לכל קיראת 100 ולכל דיווח במהירות בכדי לשים את היד על 2 המחבלים שעדין נמצאים בבריחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר