הבריחה מ'גלבוע'

האוכל מהכלא והיעדר הצעדים: כך נתפסו המחבלים

מערכת הביטחון עדיין דולקת אחר שני האסירים הביטחוניים הנוספים שנמלטו, אבל בצה"ל מניחים: נתפוס גם אותם. הסיבה: ההבנה שהשישייה עבדה ללא סיוע מבחוץ (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
יחידת "מרעול" בפעולה (צילום: דובר צה"ל)

יומיים לאחר ליל שבת בו נתפסו ארבעה מחבלים מתוך השישה שברחו מכלא גלבוע, זוג אחד בתחילת הלילה וזוג אחר בסופו, במקומות שאינן מרוחקים מפתח המנהרה ממנה נמלטו, ובמערכת הביטחון מעלים הילוך בניסיון לסיים את האירוע המביך ללא תקלות: לכידת שני הנמלטים הנוספים ושמירת השקט היחסי בגזרות השונות.

הרמטכ"ל כוכבי עם מפקד יחידת "מרעול" (צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל מעודדים מהסיכוי לתפוס את השניים הנוספים בשל המידע שהתקבל מארבעת הנמלטים לפיו לא קיבלו סיוע מבחוץ, על אף שביקשו. מהמידע שהותר לפרסום עולה כי עשרות חיילי המילואים שהובילו את מבצע הלכידה, חיילי יחידת "מרעול" המאומנים לאיתור נעדרים בשטח, ידעו לזהות את הסימנים לכך שהמחבלים בקרבת מקום.

ששת המחבלים יצאו מהכלא, אך פעלו ללא תוכנית מילוט סדורה: המזון שצרכו ביממה הראשונה היה מהכלא, ובלילה הראשון אף הספיקו לרכוש ממכולת באזור כמה מוצרים נוספים - לפני שזוהו לציבור. סימני הצרכים שלהם, שנותרו בשטח, היו חלק משמעותי בהבנה היכן הם נמצאים.

החיפוש נמשך בעזרת סימני טביעות הנעליים שלהם, עד שהגיעו למקום בו לא נראו עקבות, והבינו כי שם הם מתחבאים. מבצע של לוחמי הימ"מ הוביל לתפיסת זכריה זביידי וחברו בחניון משאיות, ומבצע אחר לכד את שני חבריו האחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר