ה'קורונה' במערכת החינוך

משרד הבריאות מודאג: הורים מדביקים בכוונה את ילדיהם

המומחים של משרד הבריאות מזהירים מפני הורים שמדביקים את ילדיהם בקורונה - בכוונה, כדי לזכות בתעודת 'מחלים'; פרופ' אלי סומך: "ילדים הגיעו לטיפול נמרץ ואפילו לאקמו בגלל קורונה" (אקטואלי)

בדיקת קורונה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

מומחי משרד הבריאות הזהירו, מיד לאחר פתיחת שנת הלימודים הכללית, מפני הורים שיעודדו את הדבקת ילדיהם בנגיף ה'קורונה', כדי לזכות להגדרת "מחלים" וקבלת 'תו ירוק', ובכך לחסוך מהם את הבידודים בעת חשיפה לחולה מאומת והצורך להיבדק, כך חושפת הבוקר (שני) שרית רוזנבלום ב'ידיעות אחרונות'.

נכו לאתמול, כ-155 אלף תלמידי מערכת החנוך שהו בבידוד, מתוכם - 43 אלף ילדים חולים ו-110 אלף תלמידים מבודדים. לפי הנתונים, מדי יום נדבקים כ-6,000 ילדים במערכת החינוך.

בעקבות כך, מדווחת רוזנבלום ב'ידיעות', הורים לילדים שלא נדבקו בנגיף מנהלים ברשתות החברתיות שיח מסוכן, שמעודד את הדבקת הילדים בכדי למנוע את כאב הראש של הבידודים והבדיקות בכל פעם שבכיתה יתגלה ילד חולה.

יממה לאחר פתיחת שנת הלימודים, צוות הטיפול במגפות במשרד הבריאות, קיים דיון בסיומו נכתב למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, על הבעיות הרבות שיש בהגדרת המחלימים על-פי בדיקה סרולוגית, אחת מהן היא "יצירת תמריץ לאנשים צעירים וילדים להידבק על מנת 'לזכות' במעמד מחלים".

בכך בעצם הביעו המומחים את דאגתם מפני הורים שיעודדו את הדבקת ילדיהם בקורונה - בכוונה, כדי לקבל את תעודת ה'מחלים'.

ב'ידיעות' מצטטים מובילי דעת קהל שהביעו ברשתות החברתיות בפני עשרות אלפי עוקביהם את התהייה - למה לא לעודד מסיבות הדבקה בבתי הספר וכך לגמור עם הכנסת הכיתה לבידוד. לטענת אחד מהם, "זאת לא מחלה מסוכנת, חאלס עם ההפחדות".

רוזנבלום מבהירה בכתבה כי חשיפת ילדים לנגיף עלולה להיות מסוכנת, לצד הסיכון לחלות במחלה קשה המחייבת אשפוז, יש סיכונים נוספים, גם לטווח הקצר וגם לזה הארוך, החל מהתסמונת הדלקתית ועד "לונג קוביד", תופעות הלוואי שממשיכות גם לאחר ההחלמה.

פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים בבית החולים "מעייני הישועה", סיפר ל'ידיעות אחרונות' כי ניסה לברר ע נסיבות ההדבקה של ילדים בהם טיפל ולדבריו, "לאור התשובות שקבלתי עלה בי בפירוש החשד שבחלק מהמקרים מדובר בהדבקה מכוונת".

הוא מספר כי "זה רעיון גרוע", שכן, "ילדים הגיעו לטיפול נמרץ ואפילו לאקמו בגלל קורונה. אנחנו רואים פגיעות בלב בגלל תסמונת שמופיעה אחרי קורונה".

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ' צחי גרוסמן, אומר ל'ידיעות' כי "בגל האחרון התאשפזו עשרה ילדים עם תסמונת דלקתית שמופיעה אחרי המחלה, והיו לפחות עוד 5-4 מקרים של מחלה קשה בקרב ילדים. מי שעושה את זה צריך לקחת בחשבון שהוא מעמיד את חייו של הילד שלו בסכנה".

אמש דווח כי בממשלה שוקלים לבטל את חובת הבידוד במערכת החינוך, כאשר ילדים שנחשפו לחולה מאומת יערכו מדי בוקר בדיקת קורונה ובמידה ויקבלו תשובה שלילית יוכלו לבוא ללימודים כרגיל, וזאת במקום כניסה לבידוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר