באולפן 'כיכר'

אבישי בן חיים: כך ההגמוניה ניצחה את נתניהו

ד"ר אבישי בן חיים התארח באולפן 'כיכר השבת' והסביר איך לפי התיאוריה שלו, ההגמוניה הצליחה לנצח את בנימין נתניהו באמצעות ברית עם הערבים והדרת חצי מהעם היהודי • הריאיון המלא, במגזין חול המועד סוכות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ )

פרשן 'חדשות 13, ד"ר אבישי בן חיים התארח באולפן 'כיכר השבת' והסביר איך לפי התיאוריה שלו, ההגמוניה הצליחה לנצח את בנימין נתניהו באמצעות ברית עם הערבים והדרת חצי מהעם היהודי. הריאיון המלא, במגזין חול המועד סוכות.

לדבריו: "מה ההגמוניה עשתה בכדי לנצח את המערכה? זה פעם ראשונה בתולדות התנועה הציונית ובאופן נדיר בתולדות עם ישראל, ההגמוניה אמרה אנחנו לא מצליחים לנצח בתוך העם היהודי, לא מצליחים, ולכן היא הלכה ועשתה מהלך שהוא מדהים כאילו הוא... באמת, אני לא רוצה לומר מילים שאתחרט עליהם היא הלכה וכרתה ברית, הגמוניה - ערבים כדי להדיר את חצי העם היהודי".

ערבים הם לא ישראל השנייה?

"לא, הם לא קשורים..."

אבל נתניהו עצמו ביקש את התמיכה שלהם, הוא הכשיר את הקרקע

"לא, נגיד שכן אז כתוצאה מזה שההגמוניה החליטה שהיא הולכת על מהלך שבו היא מחרימה את ישראל השנייה, כולה! אז אם נתניהו נדחק לזה ואמר אין לנו ברירה אלא להסתמך ברמה כזו או אחרת על רע"מ שאגב, אני לא נגד זה, אפילו אני לא נגד זה, אבל אם הוא אמר את זה כתוצאה מהאמירה שלהם זה משהו אחר מאשר המהלך שלהם".

אז מה אתה מצפה שיקרה? נתניהו עצמו פונה לרע"מ נתניהו כבר כמה מערכות בחירות לא מצליח להקים ממשלה, נתניהו מפר הבטחה עם בני גנץ, אז מה לעשות?

"ישי, זה מהלך של "האשמת הקורבן" אתה כאילו לא מבין מה קרה פה, מה שקרה פה זה שההגמוניה אמרה איך אני מנצחת פה? אוקיי? כדי לנצח אני מחרימה את הבחירה של ישראל השנייה, מחרימה אותה לגמרי, אני לא מאפשר נגיד לבני גנץ לשבור את החרם הזה כי אחרת בני גנץ היה עכשיו ראש ממשלה".

אבל נתניהו הוא זה שהפר את ההבטחה לבני גנץ. אבישי, אי אפשר להסתכל רק על צד אחד של התמונה

"ישי, תקשיב לי שנייה אני מנסה להסביר את העניין הזה, ההגמוניה החליטה לשבש את הדמוקרטיה, לשנות את המשחק של הדמוקרטיה, איך עושים את זה? אומרים אנחנו מחרימים את ההצבעה שלכם, עכשיו אנחנו לא רק מחרימים את ההצבעה שלכם, את הנבחר שלכם באופן שיטתי אנחנו נהפוך ליעד מרכזי של משטרת ישראל ואז הם אמרו אנחנו מחרימים את הבחירה שלכם ואז אין לכם דרך להשתתף במשחק הדמוקרטי, אין לכם!".

אגב, מחרימים את נתניהו האיש, לא המחנה , הם מבחינתם הליכוד יכול להצטרף, גם יולי אדלשטיין אמר לי כאן באולפן שאם היו מתקיימות על מועמד לראשות הממשלה הייתה קמה כאן ממשלת ימין חרדים

"אין דבר כזה, לא, הוא (אדלשטיין) יכול לקשקש עד מחר אם לא היה לו את נתניהו הוא לא היה מגיע לשום מקום. אמירה חצופה ולא מוסרית, נתניהו הוא המנהיג של ישראל השנייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר