ברקע מרתון השיחות המדיניות

גורם שמאלי בממשלה: "לא יהיה שלום בממשלה הנוכחית"

פגישת בנט וא-סיסי שוב העלתה חשש בצד הימני לחתירה לשלום בין ישראל לפלסטינים • בכיר בגוש השמאלי הכחיש ל'כיכר': "רק חוזרים לדבר בין המשרדים השונים" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (שני) עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בשארם א-ש'ייח במצרים. זו הייתה פגישתו השנייה עם מנהיג ערבי באזור, אחרי מלך ירדן עבדאללה השני, ולאחר שיחתו עם ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס.

רצף השיחות הללו, יחד עם העובדה שרוב רובה של הממשלה מוחזק בידי מפלגות גוש השמאל, העלה חשש בימין כי מתחת לפני השטח ישראל מתקדמת לעבר הסדר מדיני כולל עם הפלסטינים, כפי שהצהיר לפני שבועות מספר יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

דובר בית נשיא מצרים טען היום כי בפגישתם "המנהיגים ידונו בניסיונות להתניע את תהליך השלום", אך לאחר הפגישה, שארכה שלוש שעות בין השניים, גורם מדיני ישראלי הכחיש: "המנהיגים דנו בתוקפנות האיראנית, פגיעה ביכולות ההתפתחות של חמאס והרחבה משמעותית של היקפי הסחר והתיירות בין המדינות".

הדברים הללו קיבלו משנה תוקף, כאשר גורם בצד השמאלי של הממשלה מסר הערב ל'כיכר השבת' מסר ברור, לפיו ישראל לא מתקרבת בשום צורה להסכם שלום עם הרשות הפלסטינית: "הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים לא יהיה בימי הממשלה הנוכחית, גם לא בימי יאיר לפיד", אמר בצורה נחרצת.

"השינוי היחיד הוא: פתיחת ערוץ השיחות מחדש בין משרדי הממשלה השונים בשני הצדדים, שבתקופת ראש הממשלה בנימין נתניהו קפאו", טען.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר