לקראת ההילולה

גשר מיוחד לכהנים בקברו של זקן רבני תוניס

לפני מספר חודשים, נפטר זקן רבני תוניס, הצדיק רבי דן מרדכי הכהן זצ"ל, כדי שבני משפחתו ותלמידיו הרבים - הכהנים, יוכלו לעלות לקברו, המשפחה בנתה גשר מיוחד לכהנים (דיין אמת)

הגשר שהוקם (צילום: באדיבות המצלם)

לקראת ההילולה: בקברו של זקן רבני תוניס הגאון הצדיק רבי דן מרדכי הכהן זצ"ל, נחנכה בשבועות האחרונים, דרך מיוחדת לכהנים.

מכייון שרוב בני משפחתו של המנוח - כהנים, בני המשפחה והתלמידים, החליטו לבנות דרך מיוחדת, הכוללת גדרות המפרידות בין חלקות הקבורה, כריתת עצים והצבת שילוט בדרך לציון, כל זה כאמור, כדי שבני משפחתו, ובני העדה הג'רבאית שרבים מהם משבט הכהונה, יוכלו לעבור במקום ללא חשש.

הגאון רבי דן מרדכי הכהן זצ"ל, שנחשב לזקן רבני טוניס, הלך לעולמו בו' שבט תשפ"א, בגיל 90, לאחר שעבר אירוע מוחי והיה מאושפז מספר שבועות בבית החולים.

הרב ז"ל, נולד בעיירה בנגרדאן שבתוניס, שם למד אצל רבותיו הגדולים - רבני העיר, הגאון רבי מכלוף יאנה זצ"ל והגאון רבי ניסים כהן זצ"ל, בהמשך, התקרב גם לרבה של תוניסיה באותם ימים, הקדוש רבי מרדכי אמיס הכהן זצ"ל.

רבי דן מרדכי הכהן זצ"ל

בשנות השישים, יחד עם עוד רבים מיהודי תוניס, עלה הרב ז"ל לישראל וקבע את מקום מושבו בעיר קריית גת והקים שם את קהילת 'בית רחמים' - של כלל יהודי תוניס שהתגוררו באזור.

כשלושים שנה לאחר מכן, החליט הרב כי הגיע הזמן לעלות לעיר הקודש, ועבר להתגורר ברחוב זכרון יעקב בירושלים, כאשר ביתו נהפך לתל תלפיות, בכל מה שקשור למנהגי יהדות תוניס וכן רבים עלו לבקש את ברכתו.

בנוסף, מיד לאחר הגעתו של הרב לירושלים, הוא הקים מוסדות 'יד מרדכי' בשערי העיר ירושלים, על שמו של רבו - רבי מרדכי אמיס הכהן, וכן חיבר את הספרים 'דברי מרדכי' על התורה ו'חמד כהונה' על הש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר