הפקחים שחררו אותו

מריון מצוי היה כלוא בתוך בקבוק פלסטיק • צפו

פקחי רשות הטבע והגנים שהסתובבו בשמורת טבע נחל אשחר, איתרו מריון מצוי, שהיה כלוא בתוך בקבוק פלסטיק, שנזרק ככל הנראה על ידי המטיילים, הפקחים שחררו אותו • צפו (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
פקחי רשות הטבע, הבוקר (צילום: שי קורן רשות הטבע והגנים)

מריון מצוי נמצא הבוקר (שלישי) במהלך סיור של פקחי רשות הטבע והגנים בשמורת טבע נחל אשחר, כשהוא כלוא בבקבוק פלסטיק. המריון שוחרר לטבע על ידי הפקחים.

המריון המצוי הוא מכרסם מתת-משפחת הגרבילים שבמשפחת העכבריים. הוא מכונה "המריון של טריסטרם". המריון המצוי מגיע עד לאורך של 155 מ"מ, ונפוץ בעיקר במדינות המזרח התיכון. המריון המצוי הוא השכיח מבני מינו בישראל.

מרשות הטבע נמסר: "במהלך השנה האחרונה הזדקקו 7,078 בעלי חיים לטיפול וטרינרי כשאחד הגורמים אשר פוגעים משמעותית בבריאותם ובחייהם של בעלי החיים הוא הפלסטיק שנזרק בטבע".

"שקיות ומגבונים נאכלים על ידי בעלי חיים שלא למדו להימנע מאכילתם– בים על ידי צבי ים ובמדבר על ידי היעלים . בכרס של כמעט כל יעל שנבדק, נמצא שקיות ומגבונים, שהנפח שהם תופסים, עלול לפגוע ביעילות העיכול שלהם, ולגרום להם לסבול מרעב קיצוני, אפילו כשהמזון נמצא בשפע. ננסה להפחית את השימוש בשקיות, מגבונים ובפלסטיק חד פעמי ואם כבר עשינו בהם שימוש, נוודא שלא השארנו אחרינו שום זכר לחומרים אלה, כך נמנע מפגיעה בחי והסביבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר