סוער בירושלים

הקרב על הסוכה; השוטרים עזבו והרוחות נרגעו

מהומה פרצה בשכונת בית ישראל בירושלים, לאחר שכוחות גדולים של משטרה הגיעו יחד עם צוותים מטעם העירייה להרוס סוכה גדולה שנבנתה על פני הרחוב; תיעוד (אקטואלי)

שימי שפר וחיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בתשרי תשפ"ב | 14.09.21
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מהומה פרצה הערב (שלישי) בשכונת בית ישראל בירושלים, לאחר שכוחות גדולים של משטרה הגיעו יחד עם צוותי הריסה מטעם עיריית ירושלים, לרחוב זוננפלד בשכונה, במטרה להרוס סוכה גדולה שנבנתה על פני הרחוב בימים האחרונים.

מדובר בסוכה של הגר"מ ברנדסדורפר שנבנתה על פיגומים בגובה שתי קומות, ואשר גרמה לסערה ברשתות החברתיות לאחר שהיו מי שטענו כי הבניה נעשתה בצורה מסוכנת.

העימותים האלימים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ל'כיכר השבת' נודע כי החל משעות הבוקר, לאחר שגורמים בעירייה הוציאו צו הריסה לסוכה, התנהל משא ומתן בין הצדדים בניסיון למנוע את הפירוק, משא ומתן שכשל, מה שהביא את הכוחות להיכנס אל השכונה ולהתחיל בעבודות הפירוק.

עבודות הפירוק גרמו למאות מפגינים להגיע למקום ולהתעמת עם השוטרים, חלקם אף עלו אל הבית ונכנסו אל הסוכה, שם הם מתבצרים בדקות אלו כדי לנסות ולמנוע את המשך עבודות הפירוק.

הכוחות עוזבים את המקום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בנוסף, התושבים שמתגוררים בסמוך מתחננים בפני כוחות המשטרה שלא ישתמשו במכת"זית כדי למנוע פגיעה בסוכות ובבתים לקראת החגים.

רק כעבור כשעתיים של מהומות ועימותים ובתום הידברות בין מפקדי המשטרה לרב, סוכם כי הכוחות יעזבו את המקום והסוכה תפורק בהקדם.

האישורים שהוצגו
האישורים שהוצגו

יצויין כי לאורך כל השעות האחרונות הציגו בקרב האחראים על בניית הסוכה אישורים של מהנדסים שאישרו את הבנייה מהבחינה הבטיחותית, תוך שהם אף מציינים באישורים את שלבי הבניה ואת העובדה כי ישנם משקולות שהובאו למקום לצרכי בטיחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר