מדשדשת במקום

"אפל" השיקה את דגמי ה'אייפון' החדשים; סקירה

'אפל' הכריזה על השקתם של ארבעה דגמי האייפון החדשים - סדרת 'אייפון 13', אך ללא חידושים משמעותיים; מעבד חדש, יכולת צילום משופרת, רענון מסך ו...זהו • כל הפרטים (דיגיטל)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
ההשקה של 'אפל' (צילום מסך מתוך האתר של אפל)

אייפון חדש, אייפדים, שעונים חכמים ועוד; אחרי אירוע ההשקה של אפל הערב (שלישי) ישנם כבר מאוכזבים, האירוע שנערך זו השנה השנייה במתכונת קורונה וללא משתתפים שודר בשידור חי למיליוני צופים.

את האירוע הנחה מנכ"ל החברה טים קוק שזו לו השנה העשירית ברציפות בתפקיד, קוק הציג את המכשירים והחידושים האחרונים של החברה כשעובדי החברה הרחיבו בסרטונים ייעודים על פרטים טכניים ומהות המוצרים.

הבשורה הגדולה באירוע הייתה כמובן השקתו של האייפון 13, שכמו בשנה שעברה יושק בארבעה דגמים שונים:

אייפון 13 מיני - עם מסך בגודל 5.4 אינץ' הוא מהווה הקומפקטי מבין הארבעה, על פי דיווחים שונים זהו גם דגם ה'מיני' האחרון, אחרי שהדגם הקודם לא נחל הצלחה במכירות.

אייפון 13 - יהיה עם מסך בגודל של 6.1 אינץ'. שני המכשירים לא קיבלו שדרוגים משמעותיים, מלבד מערך המצלמות ששונה ועומד באלכסון זה לזה בשונה משנה שעברה, אז היו המצלמות זו לצד זו.

אייפון 13 פרו גם הוא בגודל 6.1 אינץ' וכמו בשנה שעברה יכיל שלוש מצלמות.

אייפון 13 פרו מקס שיהיה בגודל 6.7 אינץ'. שני המכשירים שודרגו ולראשונה יכילו קצב רענון מסך של 120 הרץ עם טכנולוגיות ProMotion שמשנה את קצב הרענון על פי פעילות המשתמש ובכך מאריכה את חיי הסוללה. קצב רענון גבוה היא תכונה שכבר הופיעה בשנים האחרונות במרבית מכשירי הדגל וגם במכשירים יקרים פחות הפכה לסטנדרט, כך שהתכונה החדשה אינה ''חדשנית'' במיוחד.

מגרעת המסך של אפל שנוצרה לצורך המצלמות הקדמיות וחיישני הזיהוי הביומטרי עדיין נשארה, אך הוקטנה ב-20 אחוז, ארבעת המכשירים יופעלו באמצעות המעבד החדש והמתקדם A15 ובכולם הוגדלה הסוללה כך שנוסף זמן מסך של בין 1.5 ל-2.5 שעות.

אייפון 13 פרו החדש (צילום מסך מתוך האתר של 'אפל')

לא דווח על שדרוג מהותי במכשירים, דבר שכאמור, אכזב מעריצים רבים. כבכל שנה אפל הוסיפה לשדרג את מערך הצילום, כשבצילום וידאו נוסף 'מצב סינמה' המאפשר לעקוב אחרי דמות אחת תוך טשטוש שאר האובייקטים בווידאו, זו תכונה נוספת שכבר קיימת במכשירים מתחרים. כמו כן, חיישני ייצוב הווידאו שודרגו ונוסף זום אופטי של עד פי 6.

בנוסף, בדגמי ה'פרו' המסכים יהיו בהירים יותר ב-25 אחוז מהמסכים של שנה שעבר, גם כאן יכולות הצילום שודרגו כשניתן יהיה לשמור את הקבצים ולערוך באיכות גבוהה במיוחד, לטענת אפל ניתן יהיה לצלם סרט באיכות קולנועית באמצעות המכשירים.

מעריצים רבים שציפו לשדרוגים מהותיים במכשירי האייפון החדשים, התאכזבו לגלות כי החידוש המרכזי הוא רק קצב רענון מסך של 120 הרץ בדגמי ה'פרו', זאת בעוד חברות מתחרות השיקו כבר מזמן מכשירים עם תכונה זו ועם תכונות נוספות כמו חיישן טביעת אצבע, מגרעת קטנה ועוד. אפל לטענתם בחרה שוב לדשדש במקום ונמנעה מלהציג חידושים דרמטיים. לטענתם בארבע השנים האחרונות אפל נוקטת בקו זה ולא הציגה חידושים משמעותיים.

מחיר המכשירים נשאר כמתכונתו בשנה שעברה והם יושקו בחמישה צבעים.

בנוסף, אפל הודיעה על השקתם של שני טאבלטים חדשים - 'אייפד' ושעונים חכמים - 'אפל וואטש' כמו כן הודיעה על עדכון ספריית הסטרים שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר