היסטוריה ואקטואליה

"מדינת עשרת השבטים באפגניסטן"

הרב דעאל אביחיל תושב פריז, בנו הבכור של הרב אליהו אביחיל זצ"ל שעסק שנים רבות בחקר בני מנשה ועשרת השבטים, מספר לישראל שפירא על התגליות של אביו (מעניין)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הג"ר אליהו אביחיל זצ"ל חוקר עשרת השבטים (צילום: באדיבות המשפחה)

פרק א': הציפייה והכמיהה אצל עם ישראל לחזרתם של אחינו עשרת השבטים, רבה ועצומה. הכתבות, והראיונות שכותב השורות מעלה לאתר החרדי הגדול בעולם 'כיכר השבת', נקראות בשקיקה רבה ע"י מאות אלפי גולשי האתר.

כותב השורות מקבל תגובות רבות (במייל המצורף מטה בכל כתבה) מישישים אפגנים שבזיכרונם מסורות רבות אודות שבט הפשטונים מהם יצאו לוחמי הטאליבן, עליהם ישנם טענות שהם צאצאי אחינו עשרת השבטים האבודים.

היום אנו משוחחים עם הרב דעאל אביחיל תושב פריז, בנו הבכור של הרב אליהו אביחיל זצ"ל שעסק שנים רבות בחקר בני מנשה ועשרת השבטים.

הרב אליהו אביחיל יקיר העיר ירושלים הלך לעולמו לפני שש שנים בתאריך ד' בתשרי תשע"ו, ונקבר בחלקת יקירי העיר. חלקים רבים מהמידע על שבט הפשטונים שיש למדינת ישראל הוא בזכותו.

הרב דעאל אביחיל תושב פריז, יו"ר אגודת 'עמישב' באירופה שחוקרת את עשרת השבטים (באדיבות המשפחה)

בנו הבכור הרב דעאל, תלמיד חכם מובהק, מחבר ספרים רבים, התפרסם בעיקר בספרו 'אורות הרי"ף' ו'אורות הר"ן'. הרב אביחיל מכהן כיו"ר אגודת 'עמישב' באירופה שחוקרת את עשרת השבטים. את האגודה ייסד אביו בעידוד גדולי ישראל בדורות האחרונים.

הרב דעאל אביחיל מספר למערכת 'היסטוריה ואקטואליה' שכבר בשנת תשל"ה (1975), אביו נועד עם הרב צבי יהודה קוק שהזמינו לדבר ביום העצמאות בישיבת 'מרכז הרב' בנושא עשרת השבטים.

בהיכל הישיבה הרב אביחיל דיבר על שבט הפשטונים ועל המשמעות שלהם לעם ישראל, לטענתו הם מנהלים למעלה מחמישים מנהגים יהודים ואולי אפילו יותר. כל זאת, למרות שהם התאסלמו בעל כורחם ע"י מוחמד מייסד האסלאם. בסיום הדרשה הרצי"ה קוק קם ממקומו בהתרגשות, ועודד את הרב אביחיל לדאוג לחזרתם המיידית של אחנו עשרת השבטים האבודים לארץ ישראל.

באותן שנים הקים הרב אביחיל אגודה בשם 'עמישב', ובשנות השמונים יצאה משלחת ראשונה לאזורים שונים במזרח, לחפש את אחינו עשרת השבטים. לפקיסטן ואפגניסטן נשלח שליח בשם 'משה חרדים'.

הרב עדאל אביחיל מספר בהתרגשות: "אני זוכר שכבר בשנות השבעים, הייתי עד כשאבי ז"ל תיעד וראיין למעלה מחמישים עולים חדשים שעלו מאזורים אלו, שספרו לו מידע רב ומסורות משפחתיות בעניין עשרת השבטים.

"בספר שהוא כתב 'שבטי ישראל' המורחב, הוא הביא את כל העדויות הללו, שחלקם גם הובאו בספר של יצחק בן צבי 'נדחי ישראל'. כל העדויות מתחברים למקורות המפורסמים כנוסע 'אֶלְדָּד הַדָּנִי' בן המאה ה-9, שהעידו על 'מדינה יהודית עצמאית' בכל מיני מקומות מסתורים בעולם של אחינו עשרת השבטים".

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר