היסטוריה ואקטואליה

כך 'בן לאדן' ניצל את עניותם של 'השבטים'

ישראל שפירא ממשיך בשיחה המרתקת עם הרב דעאל אביחיל יו"ר האגודה שחוקרת את עשרת השבטים, שחושף את יהדותם של 'הפשטונים' מהם יצאו לוחמי הטאליבן (אקטואליה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
אוסאמה בן לאדן (צילום: shutterstock)

פרק ב': אנו משוחחים עם הרב דעאל אביחיל תושב פריז, יו"ר אגודת 'עמישב' באירופה שחוקרת את עשרת השבטים. את האגודה ייסד אביו הרב אליהו בעידוד גדולי ישראל בדורות האחרונים.

"ספריו של אבי על שבט הפשטונים שהינם אחינו צאצאי עשרת השבטים", מספר הרב אביחיל, "תורגמו לכמה שפות, כולל יפנית וצרפתית. ביחד עם הרב אליהו ברין מבית אל, הוא אסף חומרים רבים".

הספר 'שבטי ישראל' לרב אביחיל מתורגם ליפנית (באדיבות המשפחה)
הספר 'שבטי ישראל' לרב אביחיל מתורגם לצרפתית (באדיבות המשפחה)
הספר 'שבטי ישראל' לרב אביחיל מתורגם לצרפתית (באדיבות המשפחה)

"צער גדול", מספר הרב אביחיל, "שנסיך סעודי בשם 'אוּסַאמָה בִּן לאדן' הגיע לאפגניסטן והיה קשור לאל קאעידה, ולקח את כל שבט הפשטונים שהיו עניים מרודים ותמימים נתן להם הרבה מאוד כסף וכך הוא משך אותם למלחמה הפוליטית שלו באמריקאים.

"הפשטונים אבי סבר שהם למעלה מכל ספק אחינו האבודים צאצאי עשרת השבטים, וזה נושא מאוד עצוב. לפי כל העדויות של אבי שחקר, מדובר באנשים אנשי חיל. מה שקרה שתוך יומיים הם השתלטו על כל אפגניסטן. זה מתחבר עם הרב קוק שאמר שהם יחזירו את הכוח לעם ישראל. הרב קוק האבא אמר את זה על עשרת השבטים. ואני מבין שזה מדבר על ה'פשטונים'.

"ה'תפארת ישראל' על המשנה כותב בפרוש שעשרת השבטים נמצאים בפקיסטן ואפגניסטן. האגודה בראשותי במשך שנים רבות מנסה לחדש את הקשר אתם. חלק מהפשטונים חשדניים ביותר. אבי נפגש עם בוגרים שלהם שעברו להתגורר באנגליה.

"ישנם עדויות מפליאות שספרו לאבי שהם מודעים שיש להם קשר לעם ישראל, והם מחכים שמישהו יבוא אליהם ויאמר להם שהם צריכים לחזור לארץ ישראל. זה בדיוק מה שנאמר על המשיח שיחזיר את עשרת השבטים, ובדיוק מה שקרה עם התימנים שחשבו שמשיח הגיע ולכן הם הסכימו לעלות לארץ ישראל.

"אומנם יש מחלוקת האם ירמיהו החזיר את עשרת השבטים או לא. רבי עקיבה סבר שהם לא ישובו לעולם. אבל גדולי ישראל הרב עובדיה יוסף, הרב גורן והאדמו"רים מסדיגורה וחב"ד, עודדו את אבי בחיפושיו אחרי עשרת השבטים, ויעצו לו לשוחח עם מומחים בעניין. הם עודדו אותו עם מכתבים חמים מאד. הרבי מחב"ד הדגיש לו שצריך לחקור את הנושא היטב".

נער פאטני עם 'מעין טלית' על ראשו (מתוך ספריו של הרב אביחיל, באדיבות המשפחה)
צעירים משבט יוסוף (בני יוסף) לבושים ב'ארבע כנפות' (מתוך ספריו של הרב אביחיל, באדיבות המשפחה)

"גם ראשי ממשלות כמו בגין היו מודעים לנושא. האמת היא שבגין חשב שיבואו מיליונים של 'פשטונים' לארץ ישראל. הוא שאל את אבי 'היכן נביא מקום לעשרים מיליון איש בארץ הקטנה שלנו?', אבי אמר לו שיש מקום לכולם בארץ ישראל עליה נאמר במדרש שהיא ארץ הצבי.

"תתאר לעצמיך שאם יבואו 20 מיליון טאליבנים לארץ, ויתגייסו לצה"ל, והם ילחמו כמותם - אנחנו מסודרים. הם יכבשו מהנהר עד הנהר, כולל שני גדות לירדן, וזה לא בעיה מצדם בכלל.

"בדיוק כמו שביומיים הם השתלטו על אפגניסטן - הם יעשו בארץ ישראל לכל האויבים שלנו. מדובר באנשי חיל גיבורים עם מוטיבציה עצומה. בחוזקם הם מזכירים את 'בר כוכבה'. מקובל מרבותינו שעד שלא יבואו עשרת השבטים לארץ ישראל החולה – הגאולה לא תהיה שלמה".

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com
מכתב עידוד וחיזוק מהגר"מ אליהו לרב אביחיל
מכתב עידוד וחיזוק מהרבי מחב"ד לרב אביחיל
מכתב עידוד וחיזוק מהגר"א בקשי דורון לרב אביחיל
מכתב עידוד וחיזוק מהרצי"ה קוק לרב אביחיל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר