המצוד הושלם

בנט: "מבצע מרשים"; הנדל: "לתחקר הכשלים"

לאחר השלמת המצוד אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא 'גלבוע'' בירך ראש הממשלה את כוחות הביטחון; המפכ"ל הודה לזרועות הביטחון על שיתוף הפעולה; התגובות (חדשות)

שני המחבלים שנתפסו הלילה בג'נין (צילום: תקשורת שב"כ)

לאחר השלמת המצוד אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא 'גלבוע' בערב בראש השנה, עם תפיסתם הלילה (ראשון) של שני המחבלים האחרונים, בירך ראש הממשלה נפתלי בנט את כוחות הביטחון על המבצע.

"תם ונשלם", אמר בנט, "כל ששת המחבלים נתפסו ויחזרו לכלא, במבצע מרשים, מתוחכם ומהיר של השב"כ, המשטרה וצה"ל.

"אני רוצה להודות לכוחות הביטחון שפעלו, לילות כימים, גם בשבת ובחג, כדי להביא את האירוע לידי סיום. את מה שהתקלקל - אפשר לתקן".

כזכור, לאחר לכידת חלק מהמחבלים האחרונים שברחו, הגיע בנט - בעיצומו של ליל שבת קודש ותוך חילול שבת, לחפ"ק המיוחד שריכז את המאמץ לתפיסת המחבלים הבורחים, צעד שעורר כנגדו ביקורת חריפה, שכן לא היה שום צורך מבצעי או ביטחוני להגעתו למקום.

פעילות הכוחות והמעצר (צילום: דובר צה"ל)

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, אמר הבוקר בעקבות תפיסתם בג'נין של 2 המחבלים הנותרים כי "כשבועיים לאחר הבריחה מהכלא, וכשבוע לאחר שהצלחנו לשים את היד על 4 מחבלים בשטח ישראל, הצליחו הלילה לוחמי הימ"מ במבצע משותף יחד עם השב"כ וצה"ל לאתר את שני המחבלים הנותרים בבית בג'נין ולעצור אותם.

"מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל.

"ככל שהזמן חלף ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין. נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו, ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ. מערכת הביטחון כולה ואנו, שוטרי ולוחמי משטרת ישראל נמשיך לפעול באופן נחוש והתקפי למען ביטחון אזרחי ישראל".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר כי "אני רוצה להודות למשטרת ישראל ולכוחות צה"ל והשב"כ המסייעים על השלמת המרדף, מתחילתו ועד סופו. מהמפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, ומפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, ועד אחרון לוחמי הימ"מ ושוטרי הסיור, אני גאה בכוחות על המיומנות שהובילה לאיתורם ולכידתם של ששת המחבלים הנמלטים".

השר בר-לב הוסיף כי "המצוד תם בצורה מוצלחת אך המשימה עדיין לא נגמרה, יש לוודא שאירוע כזה לא יחזור על עצמו גם בעתיד - ולכן בימים הקרובים אביא לאישור הממשלה את הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית, שלה אורה לבדוק את השתלשלות הנסיבות שהובילו להתרחשות ההימלטות, מסקנות והמלצות באשר למכלול ההיבטים הפרטניים והמערכתיים שהאירוע עורר".

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי אמר: "‏מברך את כוחות הבטחון על השלמת המשימה הלילה בג׳נין ותפיסת שני המחבלים הנותרים שברחו מכלא גלבוע. הנחישות, המודיעין, אומץ הלב של הלוחמים והמקצועיות הוכיחו את עצמם. שמח שהאירוע המבצעי המסוכן ובעל הפוטנציאל הנפיץ הזה בא על סיומו כשהשישה בידינו בלי נפגעים לכוחותינו".

שר המשפטים גדעון סער: "מברך את כוחות הבטחון: משטרת ישראל, השב"כ וצה"ל עם סיום המבצע המוצלח ללכידת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע. יישר כח על הנחישות, המקצועיות והדבקות במשימה!".

שר התקשורת יועז הנדל אמר הבוקר כי הוא "מברך את כוחות הביטחון על השלמת המשימה. ‏יש לנו לוחמים ומפקדים מעולים. ‏ויש להם גיבוי מלא מהדרג המדיני. תמיד. כשמצליחים מבצעית וכשטועים. ‏משנתפסו המחבלים הגיע הזמן לתחקר את הכשלים שהובילו את ישראל לחוסר משילות רוחבי בשנים האחרונות. ‏רק כך נשתפר".

ח"כ ניר ברקת אמר כי "‏אני מברך את כוחות הביטחון שלכדו את כל 6 המחבלים שנמלטו מבית הכלא גלבוע. בעבודה נחושה הם הוכיחו שוב שידה של ישראל תגיע לכל מבקשי רעתנו - בכל מקום בו יפעלו. אני מבקש לשבח את אנשי השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל על פעולתם המקצועית והמסורה שהביאה ללכידת המחבלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר