סכנה שקטה

מחקר: זו הפעילות הגופנית שיש לעשות כדי לפצות על ישיבה ממושכת

בעקבות הקורונה, יותר אנשים מנהלים אורח חיים יושבני - גורם שקט ומסוכן לנזקים בריאותיים ואף תמותה מוקדמת. לפי מחקר חדש, זו הפעילות הגופנית שיש לעשות כפיצוי (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילום: Unsplash)

"אורח חיים יושבני" - אם היינו צריכים לתת שם לשנתיים האחרונות שעוברות עלינו כקולקטיב אנושי, זה היה הביטוי הזה. לפי מחקרים רבים, מחסור בפעילות גופנית לצד שעות ישיבה רבות לאורך היום עלולים לגרום לנזקים בריאותיים משמעותיים כמו מחלות כרוניות שבמקרים חמורים אף מסכנות חיים, ומגבירים את הסיכון לתמותה מוקדמת.

רבים מאיתנו יושבים 8-9 שעות ואף מעבר לכך מדי יום בעבודה, בלימודים, בנהיגה - ובשל הקורונה, אנחנו יושבים הרבה יותר. מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת British Journal of Sports Medicine, ביצע ניתוח רחב היקף של נתונים ממחקרים קודמים ומציג כעת המלצות חדשות כיצד יש לפצות על שעות ארוכות של ישיבה.

המחקר שניתח נתונים מלמעלה מ-44 אלף משתתפים מארבע מדינות שונות, ממליץ על פעילות גופנית בעצימות בינונית עד גבוהה במשך 30-40 דקות כדי לפצות על 8-10 שעות ישיבה.

תשמחו לשמוע שפעילות גופנית היא לאו דווקא פילאטיס או ריצה וגם עמידה נחשבת פעילות גופנית לגיטימית. וכן, הליכה מהירה, רכיבה על אופניים ואף פעילויות בבית כמו ניקיון אינטנסיבי (שתי ציפורים במכה!) וגינון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר