הכותל המערבי

אחרי מגבלות הסליחות; הנחיות חדשות לבאים בחג לכותל

אחר הזעם בעקבות מגבלת המשתתפים בסליחות בכותל המערבי, הקרן למורשת הכותל מפרסמת את ההנחיות לרבבות העולים לרגל בחג הסוכות לברכת הכוהנים המסורתית (חרדים)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
ברכת כהנים, בפסח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הקרן למורשת הכותל המערבי מפרסמת את ההנחיות, בהתאם למתווה שגיבש קבינט הקורונה לקראת העלייה הצפויה בחג הסוכות וברכת הכהנים המסורתית.

על פי ההנחיות ההגעה לכותל המערבי בחג הסוכות תתאפשר לכלל הציבור מרחבי הארץ וללא צורך בתו ירוק. בקרן למורשת הכותל נערכים בכדי לעמוד בצפי להגעת ציבור גדול מכל רחבי הארץ למעמד המיוחד של ברכת הכהנים המסורתית.

בהתאם לכך, השנה הוחלט כי ברכת הכוהנים המסורתית תפוצל לשני מעמדים שונים, שיתקיימו יום אחר יום, זאת במטרה למנוע צפיפות. בזמן ברכת הכהנים רחבת הכותל תחולק לקפסולת על מנת לעמוד בעומס המתפללים הצפוי.

מעמדי ברכות הכהנים יתקיימו בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, ביום רביעי, יום א של חול המועד- ט"ז תשרי וביום חמישי, יום ב של חול המועד- י"ז תשרי.

תפילת שחרית תהיה בשעה 8:30 כשברכת הכהנים הראשונה - של שחרית צפויה להיות בשעה 9:15. תפילת מוסף תהיה בשעה 10:00 וברכת כהנים השנייה - של מוסף תהיה בשעה 10:15.

הכניסות לעיר העתיקה ולכותל המערבי ייסגרו במידה ויהיו עומסים. הגבלת הקהל תהיה באחריות משטרת ישראל ויש להישמע להוראות המשטרה.

ברכת כהנים, בפסח

בקרן למורשת הכותל מבקשים כי הציבור שמתכוון להגיע למעמד ברכת הכהנים הראשון ביום רביעי, לא יגיע גם למעמד ביום חמישי - על מנת שיתאפשר לכל המעוניינים להשתתף באירוע. כמו כן, בקרן מדגישים כי יש לעקוב אחרי הפרסומים וההנחיות המתעדכנות מעת לעת.

השנה ולאחר ששנה שעברה לא התקיימו הקפות בצל הקורונה, יתקיימו הקפות שניות כמיטב המסורת ברחבת הכותל המערבי עם תזמורת. ההקפות יהיו במוצאי שמחה תורה כ"א תשרי ה'תשפ"ב, החל מהשעה 22:00. ההגעה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר