טרור בתוך העיר • צפו

"יידו אבנים על רכב בתוך העיר"; תושבי ביתר עלית מפחדים

טרור בעיר החרדית: בחודשים האחרונים, סובלים תושבי ביתר, מטרור של יידוי אבנים בתוככי השכונה החדשה. בעל רכב שקיבל אבנים מספר ל'כיכר': "זה נהיה מפחיד" • צפו (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
הרכב הנפגע (צילום: יענקי ברנשטיין)

זה כבר הפך להרגל, תושבי ביתר עילית והערים הסמוכות שנוהגים בכביש 'עוקף חוסאן' בדרכם לגילה וירושלים, כבר התרגלו, היכן להאיץ והיכן להיזהר, איפה שופכים שמן והיכן זורקים אבנים.

כמעט כל תושב בביתר, מכיר מישהו מסביבתו הקרובה שספג אבנים ורק בנס ה'מיני פיגועים' נגמרים בנזק כספי קטן, כל זאת ללא התייחסות לנזק הנפשי. אך כעת ישנה עליית מדרגה, האבנים כבר בתוך העיר פנימה.

בסרטון שהגיע לידי 'כיכר השבת' נראה רכב שניזוק קשות מפגיעת אבנים, "אני כרגע בגבעה סי", נשמע המצלם מתאר, "רכב שחנה, קיבל אבנים מהמחסום פה ליד". המצלם מראה את הנזקים ומסביר: "כל השמשה, פנסים, פשוט זרקו אבנים, מרחק מטר מהבניינים, מפחיד, מטרים מהבניינים".

"הצבא הגיע כמובן, אין להם הרבה מה לעשות בנידון", מסיים המצלם בעצב את הסרטון המטריד.

בעל הרכב שניזוק, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "מדובר בבניין שאוכלס לפני כשבועיים, רק בשבוע שעבר היו חמש זריקות אבנים. עד שלא נהרס רכב לא עשו דבר, עכשיו יש קצת יותר צבא ושמירות, אבל גם לא כל הזמן".

"בעקבות המקרה התקנו סורגים בבית, בכל פעם שיוצאים בודקים אם אין זריקות אבנים. חוששים, אבל מקווים שיסתדר", הוא ממשיך לתאר, " הלכתי למשטרה הוצאתי אישור והעניין הכספי עם הרכב סודר ברוך השם", הסביר לסיום.

"זה מעורר בנו תסכול מאוד גדול, לדעת שעכשיו זה כאן וסמוך זה הרבה יותר מפחיד, זו התמודדות קשה, החוסר בביטחון והגנה הזה טורד את מנוחתנו, אנו חשים אין אונים מוחלט", מתארת תושבת המקום, "מקווים שזה יטופל עוד לפני שיארע נזק חמור", היא מסיימת בכאב.

יצוין, כי גבעה C הינה הגבעה החדשה בביתר עילית, והיא החלה להתאכלס רק ב-2019 במטרה לספק יחידות דיור נוספות לציבור החרדי.

הגבעה גובלת בוואדי פוכין הערבי הסמוך. על פי דברי התושבים מדובר בשער בטחוני העומד מול בניין מגורים חדש, הערבים המתגוררים בסמוך השליכו אבנים אל עבר השכונה, לטענת התושבים זהו דבר שקורה לעיתים קרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר