קורץ לישראל

בכיר אמריקני: "יש גבול להמתנה לאיראן"

בכיר בוושינגטון מסר לכתבים המקומיים כי "ממשל ביידן עדיין מעוניין בחזרה להסכם הגרעין, אבל הסבלנות שלנו לא תחזיק מעמד לנצח" • גנץ שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני (עולמי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הנשיא ביידן עם רה"מ בנט בפגישתם בוושינגטון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

נשיא ארצות הברית ה-46, ג'ו ביידן, הכריז רבות במהלך מסע הבחירות שלו, כי ישוב לשולחן המשא ומתן עם איראן, בניסיון להחזיר את הסכם הגרעין עליו חתם הנשיא ה-44, ברק אובמה, שביידן היה אז סגנו.

אבל תשעה חודשים מאז שנכנס ביידן לחדר הסגלגל, ובטהרן ממשיכים להערים קשיים על קיום השיחות בין המדינות, ובירושלים לוחצים את וושינגטון - הממשלה הנוכחית והממשלה שקדמה לה - לסגת מהשיחות, ולכפות על איראן לוותר על חלומות ההתעצמות הצבאית שלה.

כעת, לאחר זמן רב, נראה שבוושינגטון רוצים לחזור ל'שיטת המקל', ומתחילים להעביר מסרים לאיראן שמומלץ לה לשוב לשיחות ולחתור לחתימה על הסכם. "חלון ההזדמנויות לחידוש הסכם הגרעין מ-2015 עדיין פתוח, אך טהרן עדיין לא הראתה אם היא מעוניינת לחדש את השיחות בעניין שהופסקו ביוני. הסבלנות של וושינגטון לא תחזיק מעמד לנצח", אמר גורם אמריקני בכיר לכתבים המקומיים - אך סירב להציב תאריך אחרון להמתנה.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ שוחח הערב (ראשון) עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות באזור, ובהן הצורך לעצור את המשך תהליך ההתקדמות של איראן לנשק גרעיני והיציאה האמריקנית מאפגניסטן.

ברקע מאבק חברות הקונגרס הדמוקרטיות-פרוגרסיביות והצורך בהעברת כספי הסיוע לחימוש כיפת ברזל בחוק נפרד, שר הביטחון גנץ הודה למזכיר ההגנה על המשך תמיכת הממשל האמריקני והפנטגון בתהליכי ההצטיידות וההתעצמות של ישראל במטרה להבטיח את ביטחונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר