בנאום באו"ם

אבו מאזן באולטימטום: נסיגה לקווי 67 - או שנפנה להאג

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר במהלך נאומו בעצרת השנתית של האו"ם כי אם ישראל לא תסוג בתוך שנה אל קווי 67, הרשות תפנה לבית הדין הבין לאומי בהאג ותתבע את ישראל (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אבו מאזן: "בישראל אין פרטנר". (צילום: פלאש 90)

במהלך נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן באו"ם, אמר יו"ר הרשות כי אם ישראל לא תסוג מן "השטחים הכבושים" בתוך שנה - תפנה הרשות לביה"ד בהאג. " אנחנו לא ננטוש את עמנו ונמשיך לפעול עד לשחרור האסירים שלנו".

עוד אמר אבו מאזן בהמשך נאומו כי "אני קורא מעל במה זו תיגר על כל אחד ואחד בעולם שטוען כי דחינו יוזמה רצינית להשגת שלום" תקף. "אני ומשפחתי, כמו רבים מבני העם הפלסטיני, מצליחים להחזיק מעמד על הארץ שממנה גורשו בני עמנו לפני 73 שנים".

במהלך נאומו השתלח ללא הפסק במדיניות ממשלת ישראל, ואמר כי במקום לסגת ולחתור לשלום, ישראל "בינתיים מחוקקת חוקים ומגרשת פלסטינים משיח' ג'ראח וסילוואן".

"הגענו אל נקודת האמת עם רשויות הכיבוש ונראה כי כעת הגענו אל בצומת דרכים. אני אומר שדי, המצב הפך לבלתי נסבל ובלתי קיימא. והאנשים שלנו כבר לא יכולים לסבול יותר" אמר עבאס.

אבו מאזן טען עוד, כי לא הצליח למצוא בישראל פרטנר רציני לשלום בר קיימא "נאבקתי כל חיי על השלום, ופעלתי בשיטות של שלום, חוק ודיפלומטיה", המשיך אבו מאזן. "הושטנו שוב ושוב את ידנו לשלום, ואיננו יכולים למצוא שותף בישראל המאמין ומקבל את הפתרון של שתי המדינות".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב לדברי אבו מאזן ואמר כי "אבו מאזן הוכיח שוב שעבר זמנו, ושלא במקרה 80% מהפלסטינים רוצים גם הם שהוא כבר יילך". הוא הוסיף כי "פעם הוא הציע לתבוע את בריטניה בגלל הצהרת בלפור, היום הוא רוצה לחזור לתכנית החלוקה של האו"ם - אבל יותר מכל בלט השקר שלו לגבי סרבנות השלום שלו ושל הפלסטינים, כי מי שבאמת תומך בשלום ובמו"מ לא מאיים באולטימטומים הזויים מעל במת האו"ם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר