אין הכרעה

גרמניה: שוויון בין שתי המפלגות הגדולות

אחרי אחוזי הצבעה שוברי שיאיים בבחירות בגרמניה עולה ממדגמים ראשוניים כי שתי המפלגות הגדולות בשוויון - ומפלגות הירוקים והליברלים יכריעו מי יחליף את מרקל (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילומים: Shutterstock)

אחרי מערכת בחירות שמשכה את תשומת לב העולם כולו, ואחרי אחוזי הצבעה שוברי שיאים, על פי מדגמים ראשוניים בגרמניה עולה כי ישנו שוויון בין שתי המפלגות הגדולות - ה-SPD משמאל וה-CDU מימין, מפלגתה של אנגלה מרקל הפורשת.

אם המדגמים אכן מנבאים נכונה את תוצאות האמת, מפלגות הליברלים והירוקים יכריעו ויהיו לשון מאזניים.

שני המועמדים להחלפת מרקל הם אולף שולץ, מי שמשמש כיו"ר מפלגת ה-SPD, מפלגת מרכז-שמאל, מפלגה שעד לאחרונה הייתה בקואליציה משותפת עם ה-CDU של מרקל.

תוצאות המדגמים (כיכר השבת)

מהצד השני עומד ארמין לאשט, מחליפה של מרקל ב-CDU, אחרי שהודיעה על פרישתה אחרי 16 שנות כהונה. שתי המפלגות הכריזו לא אחת כי לא ישבו האחת עם השניה.

פירוט המפלגות בגרמניה - פרויקט מיוחד

על פי חלק מהמדגמים בגרמניה, ה-SPD וה-CDU זוכות כל אחת בכ-25 אחוזים מקולות הבוחרים. עוד על פי המדגמים, המפלגה השלישית בגודלה תהיה כנראה המפלגה הירוקה, לאחר שעל פי המדגמים גרפה 15 אחוזים מקולות הבוחרים.

המפלגה הדמוקרטית החופשית ומפלגת הימין הקיצונית אלטרנטיבה לגרמניה זוכות כל אחת ב-11 אחוזים מהקולות.

מפלגת השמאל 'דה לינקה' עוברת את אחוז החסימה, וזוכה בחמישה אחוזים מכלל קולות הבוחרים.

דובר מפלגת ה-SPD טוען כי מפלגתו תוכל להשיג מנדט מהנשיא ושולץ הוא קנצלר גרמניה הבא.

חגיגות במטה ה-SPD של אולף שולץ (אלעד וולף)

ארמין לאשט, יו"ר המפלגה השמרנית (כאמור, עד לא מכבר מפלגתה של מרקל) אמר הערב כי "אנחנו לא מרוצים מהתוצאות. ובכל זאת, מפלגת איחוד השמרנים קורא לכל המפלגות הדמקורטיות לבוא למו״מ".

"אנחנו צריכים לעשות את הכל על מנת לשמור על גרמניה מאוחדת. הממשלה הבאה חייבת להיות מורכבת מ-3 מפלגות ובקמפיין שלנו הבהרנו כי פתק עבור האיחוד השמרני זה פתק נגד ממשלת שמאל וננסה לעשות הכל כדי להקים ממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר