אחרי הבחירות הסוערות

טוב ליהודים? המנצח בגרמניה והקשר החם עם הרב החרדי

גילה התעניינות בבנייתו של הקמפוס היהודי וקיים פגישות רבות עם רב הקהילה היהודית בברלין: אחרי הבחירות הסוערות בגרמניה, הרב החרדי מדבר על אולף שולץ, האיש שמסתמן כקנצלר הבא (בעולם)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
אולץ וטייכטל (צילום: באדיבות הקהילה היהודית בברלין)

אולף שולץ, מנהיג ה-SPD שניצח בבחירות בגרמניה שהתקיימו השבוע, ואם יצליח, כפי שרבים סבורים, להרכיב קואליציה, יהיה הקנצלר הבא של המדינה - מקורב לקהילה היהודית בברלין. רבה החרדי של הקהילה היהודית מספר על ההכרות הקרובה עמו.

"ההיכרות שלנו עם מר שולץ התחילה לפני מספר שנים, בימי כשר האוצר וכסגן הקנצלר", מספר רבה של הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכטל. "מידי שנה נהגתי להיפגש עמו לשיחת חג, במהלכה עדכנתי אותו בהתפתחות של החיים היהודיים בברלין, ההולכים ומתפתחים. בהמשך הפגישות נעשו תכופות יותר. בפגישות עמו תמיד מצאנו ידיד אמיתי לקהילה היהודית".

לפני שנה היה שולץ אורח הכבוד באירוע שציין התקדמות משמעותית בבניית הקמפוס היהודי הגדול, שבנייתו הולכת ונשלמת בתקופה זו בברלין. ההכרות איתו התחילה לפני מספר שנים כשהיה שר האוצר וגם סגן הקנצלר. "הוא נשא נאום מאוד חם על החשיבות של בניית הקמפוס ועל התרומה הגדולה שלו להתרחבות של החיים היהודיים השוקקים בברלין", מוסיף לספר הרב טייכטל.

שולץ והרב יהודה טייכטל (הקהילה היהודית בגרמניה)

הרב טייכטל נחשב לאחת הדמויות היהודיות הכי מקורבות לשולץ. "מדובר באדם מאוד ענייני - כך הוא ניהל את משרד האוצר וכך הוא צפוי לנהל את המדינה", מעריך הרב. "מהשיחות שקיימתי איתו לאורך השנים אני יכול לומר שהדיבור שלו על ישראל תמיד היה חיובי, קרוב וחם".

לפני חודשיים בלבד נפגשו שוב הרב טייכטל ושולץ. "הוא גילה התעניינות נרחבת בהליך בניית הקמפוס היהודי, בו ירוכזו שורת מוסדות חינוך למגוון גילאים. הוא גילה שוב את הערכתו ושמחתו על תנופת בניית הקהילה ומוסדותיה ועל התרחבות הקהילה היהודית בברלין. כולנו תקווה שיהיה ידיד נאמן לעם ישראל ולארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר