שתיקה בתרי: 2 דברים שאסור לחם להגיד לחתן שלו

יש כזה דבר מערכת יחסים טובה (ואפילו מעולה!) בין שווער לחתן. דרך אחת לוודא שהדברים מתחילים בצורה חלקה עם בן המשפחה החדש שלכם? אל תסתכנו באמירת אחד מהביטויים הבאים (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

למרות כל הדעות הקדומות בנושא, יש כזה דבר, מערכת יחסים טובה (ואפילו מעולה!) בין שווער לחתן. דרך אחת לוודא שהדברים מתחילים בצורה חלקה עם בן המשפחה החדש שלכם? אל תסתכנו באמירת אחד מהביטויים הבאים.

הנה מה שלא כדאי לכם לומר לבעל של ביתכם, על פי הפסיכולוגית והמטפלת המשפחתית ד"ר דניאלה פורשי:

1. "הבת שלי אוהבת כך וכך..."

"אמירה מסוג זה רומזת כי חתנכם אינו מכיר מספיק את הילדה שלכם, כמוכם", מסבירה ד"ר פורשי. "סביר להניח שהצהרה זו נאמרת בתמימות, בשל הקרבה הלגיטימית של האב לביתו, אולם היא עלולה ליצור משחקי כוחות בין החתן לחמיו ולהשאיר את החותן עם השפעה מוגבלת על החתן". במילים אחרות, ניסיון לקרב את החתן שלכם אליכם, על ידי הוכחה שאתם יודעים מה הכי טוב לילדה שלכם רק יהרוס.

מה לומר במקום זאת: הגעה ממקום של סקרנות היא הדרך, תוך הוספת המידע שברשותכם בצורה שעוזרת לכם. הנה דוגמה: "לא היה לי מושג שחני אוהבת קפה שחור. מאז שאני זוכר אותה היא תמיד שתתה רק נס קפה!".

2. "מתי אתה הולך לקבל משרה טובה יותר / לקנות בית גדול יותר / מכונית חדשה?"

"אמירה זו היא קריטית, משדרת אי שביעות רצון ובוז ומאד שיפוטית - כל אחד שישמע אותה ירגיש פגוע", אומרת ד"ר פורשי.

"לכולנו יש רצון שהקרובים אלינו יקבלו אותנו וצורך להרגיש מספיק טובים. למרות שאולי אתם מעדיפים שההישגים של חתנכם ישופרו, זו לא הדרך לגרום לזה לקרות, כי הערכים, הבחירות וההעדפות שלו עשויים להיות שונים משלכם (וזה לא דבר טוב או רע), או שהם עשויים להיות דומים לשלכם, אך עדיין יתכן שהמצב הפיננסי שלו אינו יציב דיו".

מה לומר במקום זאת: אוקיי, שוב - דרך הפעולה הטובה ביותר כאן היא באמת לא להגיד כלום. (אז מה אם הבית שלהם קטן?) אבל אם אתם ממש חייבים לומר משהו, אז "עדיף לנסות לבוא ממקום של חוסר שיפוטיות וסקרנות חקרנית, כדי להבין טוב יותר את המצב של בחיר ליבה של ביתכם, כולל מחשבותיו, רגשותיו ודעותיו".

נסו: "זה בטח מתסכל שהמכונית שלך דורשת כל כך הרבה טיפול. מה דעתך על זה?" או: "נראה שגודל הבית שלכם אינו מספיק למשפחה בגודל שלכם. על אילו רעיונות חשבתם שיכולים לעזור לכם להשיג את מה שאתם רוצים וצריכים?". באשר למצב העבודה, נסו לשאול את חתנכם כיצד הוא מרגיש בעבודתו הנוכחית, מהם הדברים שהוא אוהב בתפקידו ועקבו בהמשך אם יש שינוי בתחושותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר