בביה"ד הרבני בירושלים

פסק דין: מותר לאם לחסן את ילדיה למרות התנגדות האב?

אב מתנגד חיסונים, הגיע לבית הדין בירושלים והגיש להם מסמך בן 50 עמודים, בו תיאר מדוע אסור לחסן את הילד שלו - למרות רצונה של האם והסכמתו של רופא המשפחה; כך פסקו הדיינים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בית הדין הרבני האזורי בירושלים, עם הדיינים, הרב יצחק אושינסקי, הרב מאיר קאהן והרב יעקב שטיינהויז, החליטו לפסוק פסק דין תקדימי למען מבצע החיסונים הלאומי, בניסיון להתגבר על מגיפת הקורונה.

הדיון עסק בוויכוח בין אבא, הנחשב מתנגד לחיסונים, לאמא - בשאלה האם לחסן את שני ילדיהם, בני 13 ו-15, מעל הגיל המותר לחיסון.

בפסק נכתב, כי "האב מאריך בתגובתו למעלה מהצורך (כ-50 עמודים), ומנסה לשכנע את בית הדין בחומרים רבים שמציג, כי אין לחסן את ילדים".

ע"פ סיכום הדיינים, אם הילדים, התבססה על דברי מומחי משרד הבריאות, שדוחקים בציבור להתחסן נגד נגיף הקורונה.

הדיינים כתבו: "האם צירפה לבקשתה אישור רופא ילדים, בהתייחס לשני הקטינים, ממנו עולה כי הם אינם סובלים מבעיה רפואית. הרופא ציין באישור: "ממליץ בחם לחסן את הנער כנגד וירוס הקורונה". האב טען כי רופא הילדים אינו מומחה למחלות זיהומיות ואולם לא העלה כל טענה בדבר הצורך בחוות דעת ולא צירף חוות דעת מטעמו כנגד מתן החיסון".

לבסוף הכריעו הדיינים לטובת האם וכתבו: "לאחר בחינת טובת הילד הספציפי ולאור כל האמור, בית הדין קובע כי האם רשאית לחסן את הקטין [י'], בנם של הצדדים, אף בחיסון השני נגד נגיף קורונה, אף ללא הסכמת האב, בתנאי שהבן יסכים לחיסון ולא יביע התנגדות (לאור גילו הבוגר יחסית)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר