הביקור אצל אבו מאזן

איילת שקד הגיבה בנחרצות; סמוטריץ עקץ בסרקזם

בימין מותחים ביקורת חריפה על פגישתם של בכירי מרצ עם ראש הרשות הפלסטינית. איילת שקד ניסתה להביע את הסתייגותה מהמפגש אך חטפה אש צולבת מהאופוזיציה (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
יו"ר מרצ ויו"ר הרשות בפגישתם, אמש (צילום: דוברות, Roy Alima/Flash90)

פגישתם אמש של יו"ר מרצ ושר הבריאות ניצן הורביץ עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן מעורר ביקורת חריפה בימין, הן בתוך הממשלה והקואליציה, והן ובעיקר מחוצה לה.

אף שרת הפנים איילת שקד תקפה בחריפות את הביקור. לפי דיווח של ברק רביד בוואלה, אבו מאזן אמר במהלך הביקור לחברי המשלחת הישראלית: "תגידו לאיילת שקד שאני רוצה לפגוש אותה. למה פוחדים לדבר איתי? שתבוא ותגיד כל מה שהיא רוצה ואני אקשיב. אני יודע שיש לה דעות מאוד קשוחות אבל אפילו אם נסכים על אחוז אחד זו תהיה התקדמות".

שקד הגיבה לדברים בחריפות וכתבה: "לא יקרה. לא אפגש עם מכחיש שואה שתובע את חיילי צה״ל בהאג ומשלם לרוצחי יהודים. לילה טוב".

בצלאל סמוטריץ, יו"ר הציונות הדתית, הגיב בסרקזם לדבריה של שקד. הוא פרסם צילום מדיווח מתקופת הבחירות, לפיו שקד התבטאה כי לא תשב עם אבתיסאם מראענה - התחייבות שכזכור הופרה.

בהמשך הוסיף סמוטריץ: "ועכשיו ברצינות: הממשלה הזו גורמת נזק אסטרטגי אדיר. אחרי שהפך לפרסונה נון-גרטה בזירה הבינלאומית, השותפים של בנט ושקד החזירו את אבו מאזן לחיים והפכו אותו שוב לשחקן רלוונטי, ועכשיו בפוליטיקה בינלאומית מתוחכמת הוא מציג את עצמו כשוחר שלום ואותנו כסרבנים שוחרי מלחמה. מה נהיה ממך איילת?"

סמוטריץ הוסיף: "למרבה הצער, עם ממשלת השמאל הזו שנשענת על תומכי הטרור בתנועה האסלמית, אבו- מאזן בהחלט יכול להיות אופטימי. וזו סיבה רצינית מאוד לדאגה בצד שלנו".

חבר הכנסת אופיר כץ הגיב לשקד: "אבל מה כן קורה? קואליציה עם תומך בחקירת חיילי צה״ל בהאג, עם מפלגה שמחבקת רוצחי יהודים וקוראת למחבלים לוחמי חופש, עם חברי כנסת שקוראים לשחרור טרוריסטים מבצעי לינצ׳ים ביהודים, ועם חברת כנסת שמבזה את הצפירה וזכרון השואה. את מביכה".

גם יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין הגיב: "איילת - שכחת להוסיף: אבל כן אמשיך לשבת בממשלת שמאל ששריה הבכירים זוחלים אל מכחיש שואה שתובע את חיילי צה״ל בהאג ומשלם לרוצחי יהודים. לא נשכח את החלק הגדול שלך בקיום הממשלה המסוכנת הזו".

כזכור, לאחר הפגישה בין שרי מרצ, אמר הנשיא עבאס: "עלינו להתחיל ולייצר צעדים בוני אמון. להוכיח שאנחנו מתכוונים לעשות שלום, ולאפשר לי לשמור על התקווה של העם הפלסטיני. כי אם נאבד את התקווה, נאבד את העתיד".

הנשיא אבו מאזן הודה לשר הבריאות על הסיוע בנושא הקורונה. "אנחנו חיים יחד. כשהפלסטינים יהיו חופשיים מקורונה, הישראלים יהיו חופשיים ולהיפך. אני מזמין את כל שרי הממשלה החדשה להגיע לכאן. לא חייבים להסכים, צריך לדבר".

השר ניצן הורוביץ אמר: "למרצ יש משימה בתוך הממשלה, לשמור על פתרון שתי המדינות בחיים. לא לתת לו להיעלם, ולא לחבל בסיכוי להגיע אליו בעתיד, כי אין אף פתרון אחר. אנחנו מאמינים שאין מקום לצעדים חד צדדיים שיפגעו בסיכוי ליישם את פתרון שתי המדינות. לא התנחלויות חדשות, לא מאחזים לא חוקיים, ולא אלימות של גורמים קיצוניים בקרב המתנחלים. חובתי, חובתנו לקדם את העשייה המשותפת. הגענו היום כדי לבנות מחדש ערוץ ישיר וקבוע בנינו, ולתת "בוסטר" לשיתוף הפעולה".

עיסאווי פריג' השר לשיתוף פעולה אזורי: "אנחנו כאן כדי לקדם את פתרון שתי המדינות. להגיד שאתם הפרטנר שלנו. העתיד חשוב, אבל עלינו קודם כל לפעול כדי להפוך את הווה ליותר טוב ובשביל זה צריך שיתוף פעולה בין המשרדים והממשלות".

ח"כ מיכל רוזין יו"ר סיעת מרצ: "באנו לכאן בגלוי לא הסתרנו, להיפך באנו בגאווה. נעשה כל מה שצריך כדי לקדם את פתרון שתי המדינות כדי לבנות את היסודות המעשיים לשלום".

על פי הפרסום של סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית 'ופא', קודם לפגישה, התקשר ראש רשות למשפחות המחבלים. תחילה התקשר לאביה של המחבלת מניסיון הפיגוע בירושלים - איסראא ח'יזימייה, תושבת הכפר קבטיה מאזור ג'נין, בת 30 ואם לארבעה, ואמר לו כי הוא מקווה שא-ללה יחסה עליה ברחמיו וישים אותה בגן עדן.

לאחר מכן, התקשר לאביו של המחבל עלאא זיוד בן 22 שנהרג באותו יום מירי חיילי צה"ל, לאחר שניסה לבצע פיגוע סמוך לג'נין - וגם לאביו אמר כי הוא מקווה שישב בגן העדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר