לתו הירוק הישן יש משמעות?

ד"ר אלרעי-פרייס: "לא חושבת שיידרש חיסון כל חצי שנה"

בדיון שנערך היום בוועדת החוקה, הסבירה ד"ר אלרעי פרייס, על יעילות החיסון וכן מה היעילות שלו לגבי מחלימים • המשנה ליועמ"ש הבהיר, כי לתו הירוק הישן, אין כל תוקף משפטי • צפו בדיון (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ד"ר שרון אלרעי פרייס (צילום: ערוץ כנסת)

בדיון שנערך היום (שני) בוועדת החוקה של הכנסת, בנוגע לתו הירוק, דיברה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, והסבירה על יעילות החיסון, המשנה ליועמ"ש רז נזרי הסביר, כי לתו הירוק הישן, אין כל משמעות משפטית.

אבל אם אנחנו מבינים את העיקרון, שגם אצל מחלימים יש דעיכה לאורך זמן, וההגנה יורדת והיא לא נשארת לנצח. גם להם, צריך לעשות חיתוך והם צריכים לעשות חיסון, כדי לשמור עליהם ועל סביבתם".

"כרגע צריך חיסון פעם בחצי שנה, אבל אני לא חושבת שזה יישאר כך, שנצטרך חיסון כל חצי שנה".

לגבי השאלה על חולי של צעירים, אמרה ד"ר פרייס: "כשאנו מסתכלים על חיסון - ונוצרים נוגדנים, הבאנו לגוף איזה מרכיב שמייצר נוגדנים ואנחנו רואים שאין הבדל בין צעירים למבוגרים - יש אותה דעיכה".ד"ר פרייס גם התייחסה לדיווחים, כי הממשלה רוצה לבטל את התו הירוק בשטחים פתוחים ואמרה: "אנחנו מודאגים מהחזרה ללימודים, חווינו את זה בחברה הערבית. זה הביא לידי תחלואה קשה וקריטית, אבל אני מקווה שלא נראה את זה במגזר הכללי בגלל שיעור המחוסנים הגדול יותר. הבאנו לקבינט איזושהי אמירה שאם במשך התקופה הקרובה לא נראה היפוך מגמה בגלל בתי הספר, אז נוכל כבר להתחיל לשחרר את המקומות הפתוחים שהסיכון בהם יותר נמוך".

ד"ר אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה בהתייחסותה לדיון אתמול בקבינט הקורונה, שבמהלכו הציע משרד הבריאות לבטל את התו הירוק במקומות פתוחים: "אנחנו מודאגים מהחזרה ללימודים, חווינו את זה בחברה הערבית. זה הביא לידי תחלואה קשה וקריטית, אבל אני מקווה שלא נראה את זה במגזר הכללי בגלל שיעור המחוסנים הגדול יותר. הבאנו לקבינט איזושהי אמירה שאם במשך התקופה הקרובה לא נראה היפוך מגמה בגלל בתי הספר, אז נוכל כבר להתחיל לשחרר את המקומות הפתוחים שהסיכון בהם יותר נמוך".

בנוסף, היא הבהירה בשל שאלת ח"כ אורי מקלב בועדת החוקה - ילדים עד גיל 12 שחלו בעבר ואפילו מפרוץ המגפה, יהיו זכאים לתו ירוק. (את הוכחת המחלה ניתן יהיה להציג באמצעות בדיקת pcr חיובית ממועד המחלה או בדיקה סורולוגית)

וועדת החוקה אישרה את התקנות המסירות את איסור היציאה לברזיל, בולגריה וטורקיה וכן את קיצור תוקף תקנות הגבלת היציאה להיום. בשל כך, מחצות כבר אין מדינות אסורות ליציאה מישראל.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי הבהיר בדיון, כי בכל מקרה התוקף של התו הירוק פג; "מכיוון שלתו הירוק הישן אין תוקף משפטי, אי אפשר משפטית להציג אותו, והוא למעשה לא בתוקף", הסביר ניזרי.

בתקנות החדשות מצוין בדברי ההסבר שלנוכח העניין שלתו הישן כבר אין תוקף ומאחר שלוקח זמן להוציא והרצון לתת לציבור להתרגל, האכיפה בפועל של החובה החדשה בתו ירוק חדש לא תיעשה לפני יום חמישי הקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר