פתוח לחסומים

תושבי מודיעין עילית והסביבה מלינים על מחסומי המשטרה

תלונות רבות התקבלו על עיכובים של נהגים באזור מודיעין עילית • כתב כיכר השבת נתקע במחסום בעצמו, ויצא לבדוק האם בכלל יש הצדקה לחסימות החוזרות ונשנות (משטרה)

משה מנס | כיכר השבת |
"זה נראה לך הצגה?" שאלה השוטרת. צולם במחסום בכניסה לכפר רות. (צילום: משה מנס)

בחודשים האחרונים נתקלים תושבי מודיעין והסביבה במחסומי משטרה הממוקמים במשך כל שעות היום בכבישי האזור. העמידה של שוטרי התנועה יוצרת פקקי תנועה כאשר במקרים רבים ובעיקר בשעות הלילה מדובר על עמידה של 15 דקות במחסומים.

פניות רבות שהתקבלו במערכת מספרות על עמידה זמן רב במחסום הממוקם מיד אחרי מחסום הצבא (למה לעכב פעמיים?) מחסום בסמוך לתחנת משטרה (הכי קל להם) מחסום באזורים של אוכלוסיה ספציפית ומחסומים המעכבים את התנועה כאשר בפועל השוטרים בכלל לא בודקים את הרכבים.

אבי זלמן כתב: אתמול היה דבר הזוי שלא נתקלתי מעולם מספר קלימוטרים לפני המחסום מכבים הוקמה מחסום על ידי מג"ב שלא ראו אותם בכלל. לאחר מכן יש את המחסום הצבאי במחסום מכבים. 300 מטר משם הוקמה מחסום נוסף ע"י המשטרה באותה מתכונת כמו עכשיו. בכמה קילומטרים בודדים היו 3 מחוסמים על אותו ציר. לקח לי 40 דקות נסיעה מהחסום הראשון שבנורמל היה לוקח 15 דקות הכי הרבה. מישהו יכול להסביר למה?? מה עשינו רע?

תלונה דומה היא של ניסים ב. שכתב לנו: "אחרי מחסום מכבים הציבו מחסום נוסף של המשטרה במרחק 50 מטר... לא מבין למה שילבו את הבדיקות במחסום מכבים (צבא משטרה). עמדתי בפקק של מחסום מכבים כרגיל ואז עוד 10 דק' במחסום המשטרתי. כשהגעתי למחסום אף אחד לא טרח לבדוק, ראוי להגיש להם שאילתא חריפה. אני משער שיברחו ל'אילוצים ביטחוניים וכו''

עזריאל מ. כתב: "בצד השני מכיוון מודיעין לירושלים בשעות הערב יש מחסום כמעט קבוע! אני מניח שיש הרבה סיבות טובות למחסום, אבל אי אפשר להתעלם מהסמיכות של מחסומי הקבע לתחנת המשטרה במודיעין. בטוח שאחרי חודש של לילה לילה הם ימצאו מישהו בלי חגורה או שדיבר שיכור בטלפון ויפרסמו הודעת דוברות. אבל זה לא מצדיק לטרטר את כולם ולא צריך לחסום את כולם בשביל זה"

גם נתי מ. כותב: ממש מעצבן. חזרתי ממשמרת מעייפת מת לחזור לבית לישון ובדרך יש הפתעה "מחסום" (והרי זה לא פעם ראשונה) ושום דבר לא קורה שם. סתם שמים מחסום.

נריה. צ. כתב: "מה חטאנו ומה פשענו שכמעט כל לילה פקוק משילת בגלל 2 שוטרי תנועה שגורמים לפקק. אולי תסכים להציף את הנושא. זה ניידת תנועה שאפילו יושבים בתוך הרכב. כך שזה לא עניין בטחוני או סיבה. הם לא בודקים ולא עוצרים. זה מכוון נגד תושבי מודיעין עילית במקום אחר לא היו יושבים בשקט".

יצויין כי יש תלונות גם על אזור אלעד, אך עיקר התלונות מדברות על אזור מודיעין. בימים האחרונים, כתב כיכר השבת שנעצר באחד ממחסומים אלו ניגש לשאול את השוטרת, מה הסיבה לכך. לאחר שהסביר לה שיש לו זכות לצלם, שאכן זו לא הצגה. ושהוא עיתונאי שמעוניין לבדוק את הנושא היא ענתה כי זה "נוהל של התחנה בעקבות משהו שקורה". אז מהו בדיוק אותו נוהל?

לפי שעה בדוברות המשטרה לא הגיבו לפניית 'כיכר' לגבי התלונות, ולא התייחסו לצורך המבצעי או לנהלים ברורים לביצוע החסימות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר