חשיפת 'כיכר'

שר הדתות דחה רשמית את תנאי הראש"ל: "מופעל על רבנים לחץ פוליטי"

השר מתן כהנא דחה היום באופן רשמי את הצעת הראש"ל הגר"י יוסף לניהול משא ומתן על 'רפורמת הכשרות' והסביר, כי התוכנית שלו תחזק את הרבנות לאחר שנים של הזנחה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתן כהנא (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

שר הדתות מתן כהנא, הסביר הבוקר (שלישי), כי תוכנית הכשרות החדשה שלו, אמורה רק לחזק את הרבנות, אחרי שנים של הזנחה, ובכך דחה באופן רשמי את הצעתו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', הראשל"צ חשף תנאי למו"מ על רפורמת הכשרות והתבטא: "הם אומרים שיעשו פשרה. פשרה? שיוציא את זה בבקשה מחוק ההסדרים ואז נראה אם אתה מוכן לפשרה, זה הרס חומת הכשרות".

אך כהנא דחה זאת היום ואמר: "מעת שהבהרתי שיש דרך לטפל בשני העניינים שהפריעו לרבנות בתוכנית שלי הורם המסך מעל הסיבה האמיתית להתנגדות והוכח כי היא נובעת משיקולים שאינם קשורים לכשרות".

"רבנים מקומיים", הסביר כהנא, "יוכלו להמשיך לתת כשרות ועל מסלול "שלושת הרבנים" שנועד להבטיח את מימוש התוכנית במקרה שהרבנות לא תשתף פעולה אני מוכן לוותר".

"לצערי", טוען כהנא, "מופעלים על רבנים לחצים פוליטיים כבדים המונעים מהם לשתף פעולה עם תוכנית שנועדה להבריא את מערך הכשרות במדינה.התוכנית מחזקת מאוד את הרבנות ומעניקה לה סמכויות וכלים שאין לה כיום. תחרות לרבנים המקומיים מצד גופים פרטיים אינה "הרס הרבנות הראשית לישראל". כולנו ראינו איך פתיחת אזורי רישום לנישואין ואפשור רישום ע"י גופים שאינם הרבנות הביאו לשיפור ניכר בשירות הניתן ע"י מועצות דתיות רבות".

לדבריו, "כל מי שאוכל מוצרי מזון כשרים המיוצרים בחו"ל אוכל מזון שגופי כשרות פרטיים עסקיים מתחרים על הזכות לתת לו כשרות תחת רגולציה ואישורים של הרבנות הראשית לישראל. מקומה של תוכנית הכשרות הוא חוק ההסדרים. התוכנית משנה באופן מהותי את האופן בה תינתן כשרות במדינה ויש לה השלכות כלכליות משמעותיות".

לסיום הוסיף כהנא, "אני שמח על הזכות לשקם את מערך הכשרות אחרי שנים של הזנחה והתעלמות מדו"חות מבקר המדינה, דו"חות פנימיים של הרבנות ופסקי דין של בג"צ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר