"שיני טרף"

שחזור התקיפה והפגישות עם כהנא; ח"כ מאיר פרוש בראיון

התקיפה וניסיון גזירת הזקן; המאבטחים והחשש מתקיפה נוספת; יציבות הממשלה והפגישות עם חברי הקואליציה; חוק הגיוס וועדת החקירה לאסון מירון • ח"כ מאיר פרוש בריאיון מיוחד לישי כהן (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

כשבועיים לאחר שאלמוני תקף אותו וניסה לגזוז את זקנו, יו" סיעת 'שלומי אמונים', ח"כ מאיר פרוש, התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' ושחזר את הרגעים הדרמטיים והמפחידים בחול המועד סוכות.

כמו כן, התייחס פורוש ליציבות הממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד, האיום של איווט ליברמן, חוק הגיוס, הפגישה עם מתן כהנא ועבודת ועדת החקירה לאסון מירון. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה שחזר פרוש את רגעי האימה עת שהותקף: "זה לא נוח, לא הייתי רוצה לומר שזה טראומה, זה פוגע באדם כשמי שהוא לא משוחרר - עלול לעמוד בפני מצב כזה, ומה שמדאיג אותי יותר זה שנניח כשיתפסו כבר את את אותו אחד ויוכיחו שזה היה הוא, יבואו לבית המשפט ובית המשפט יגיד 'אז מה אם לא יהיה לך זקן'? לא שבר לך את היד, לא חלילה עיוור אותך, הוריד לך את הזקן..."

לפני שנגיע לשלב שיעצרו אותו ומה יהיה בית המשפט, אתה חושש היום?

"אני יצאתי בנס מהסיפור הזה, כי אני התעמתתי איתו. אני הלכתי במדרכה, יצאתי מהחצר של הבית, ראיתי בן אדם הולך לפניי, פתאום הוא מסתובב אליי - 'אתה הרב מאיר פרוש'? מוציא מספריים ותופס לי את הזקן.

"הוא היה עם קורקינט וקסדה, לא יכולתי לראות אם הוא חרדי הוא לא. ביד ימין התחלתי לדחוף אותו, הטלית והתפילין שלי נפלו, צעקתי עד לב השמיים והא ברח, יצאתי מזה בחסד, אתה שואל אותי אם אני לא פוחד שמחר זה יכול לקרות עוד פעם? - וודאי שכן".

ח"כ מאיר פרוש בריאיון לישי כהן

אתה יכול להעריך מי עומד מאחורי התקיפות?

"אני לא יכול לומר כיוון שאין שום דבר היום שהוא בהתנגדות מסוימת, עם קהלים כאלו או אחרים".

ודאי שזה על רקע העשייה הציבורית שלך?

"אין לי מושג, אני לא יכול לדעת, אני לא חייב לאנשים כסף שירוצו אחריי לגזור לי את הזקן".

אתה שותף להערכה שאני שומע בימים האחרונים באופוזיציה – וגם בסיעות החרדיות, ש'אם בתחילה חשבתם שהממשלה הזאת תיפול במהרה – כנראה שזה לא הולך לקרות'?

"אני תמיד הצמדתי את זה לממשלה של נתניהו ולפיד, הם החזיקו 18 חודשים, לא מורידים ממשלה מיד, מה שכן עשינו זה לתת ברקס לממשלה הזאת, אם בהתחלה דיברו שיש חברי כנסת מהליכוד שרוצים לעבור – עכשיו אף אחד מהליכוד לא חושב לעבור לספינה המקרטעת הזאת".

בשונה מהממשלה של 2013 שלא היה לאף אחד מה להפסיד, פה כולם אוחזים אחד בשני ולכולם יש מה להפסיד – לכולם יש אינטרס שהממשלה הזאת תחזיק מעמד

"כשמתחילים להתפורר – אף אחד לא יכול להחזיק את הדבר הזה, אנחנו צריכים לעשות את שלנו, אני מקווה שהם יפלו תוך פחות משמונה עשר חדשים".

אתה שותף לקריאה של ראשי המפלגות החרדיות להחרים את הממשלה הנוכחית ובטח את סיעת ימינה?

אין שום סיבה לחשוב שצריך לבוא לממשלה הזאת, אז אני לא יודע למה אנחנו צריכים להתעסק בזה, אני לא מכיר דבר טוב שהיא עשתה בגלל שאנחנו נמצאים בעולם הזה".

בוא נתחיל שלב שלב, להיפגש עם חברי הממשלה?

"אתמול במליאת הכנסת יכולת לראות חברי כנסת של יהדות התורה מדברים עם שרים, ביהדות התורה ואגודת ישראל יש חברי כנסת שמבינים אותי שנפגשתי עם מתן כהנא, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל אמרה ש'בנושא שהוא הכרחי צריך לפעול בעניין ולראות מה לעשות'.

כשיגיע חוק הגיוס לכנסת אתה תהיה מוכן לדבר עם בנט ולפיד כדי לנסות לנהל משא ומתן בלי להיכנס לממשלה אלא כדי להציל?

"אני לא חושב שיש מישהו שאומר שאם יש דבר שאתה יכול להשיג אותו אתה לא עושה אותו, החברי כנסת אתמול במליאת הכנסת דיברו על דברים שצריך לדבר איתם".

אמר לי יאיר לפיד בראיון שהממשלה הזאת לא מחרימה את החרדים – החרדים הם אלו שמחרימים את הממשלה

"יאיר לפיד לא פנה לאף אחד לנהל משא ומתן, זה הכל בדיחה ומריחה, אמרתי השבוע שככל שהסיפור עם רעם מתחיל לקרטע, אתה תשמע שהם מחפשים אותנו, זה משחק כזה, הם לא עשו שום דבר טוב כדי שאנחנו נחשוב על דבר כזה, למה אני אלך למשא ומתן?".

כהנא מספר שהוא מנהל שיחות עם גורמים חרדים על אפשרות של הצטרפות לקואליציה, אתה היחיד שנפגש פומבית עם כהנא – זה עלה בשיחה?

"ממש לא. בשיחה הזאת היו שמונה שבע אנשים, אם היה משהו כזה זה כבר היה יוצא מזמן, אמרתי לו ש'אני לא חושב שזה מעשה חכם לצאת בדברים נגד מה שלא מקובל על הרבנים הראשיים".

מה אתה חושב על רפורמת הכשרות?

"ברור שהם לא מתכוונים לטוב, הם לא מתכוונים לחזק את הרבנים הראשיים – הם רוצים לעשות 'רפורמה', משהו פתוח וליברלי...

"רוב רובם של הפעולות שלנו בכנסת הם מהסיבה שיש לנו ערבות הדדית ואנחנו רוצים שכל הציבור היהודי יידע מה הוא צריך לעשות. אם אני נאבק שחלילה בת לא תלך לצבא, ימצאו אותה בסמינר חרדי? ממש לא. אתה ערב למה שאחיך עושה".

ישראל פרוש מתמודד באלעד או בבית שמש בבחירות הקרובות?

"הוא לא שאל אותי ואני לא אותו, שנתיים זה עוד הרבה זמן, עכשיו זה הזמן לעשות, כרגע זה לא הזמן להכרזות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר