פסגה באוקראינה

הרצוג באוקראינה: "זוכרים את ההיסטוריה הקשה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת הבוקר באוקראינה לרגל ביקורו המדיני הראשון בתפקיד. הרצוג אמר לנשיא אוקראינה זלנסקי כי "אנחנו גם זוכרים את ההיסטוריה הקשה" (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הרצוג מתקבל במשמר כבוד (צילום: חיים צח, לע"מ)

נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת הבוקר (שלישי) באוקראינה ופתח בביקורו המדיני הראשון בתפקיד. מחר צפוי הרצוג להשתתף בטקס חניכת מרכז להנצחת השואה, זאת תוך התייחסות במלאות 80 שנים לטבח באבי יאר. הרצוג כתב לפני ביקורו כי "לעם היהודי יש כאן עבר מפואר, אך גם היסטוריה קשה וכואבת".

לאחר שהתקבל בטקס כבוד ממלכתי בארמון הנשיאות, התקבל הרצוג בידי נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי והשניים נועדו לשיחה משותפת.

הנשיא הרצוג אמר לאחר הפגישה כי "מערכת היחסים בינינו מבוססת על עבר הווה ועתיד. כמה מהדמויות הגדולות ביותר של ישראל נולדו וגדלו כאן. כפי שאתה יודע גם היום ישראלים ויהודים רבים מגיעים מכל העולם לאוקראינה כחלק ממסע שורדים, לפיתוח עסקים ועוד".

עוד אמר הרצוג: "אנחנו גם זוכרים את ההיסטוריה הקשה מהפוגרומים והטבח המורא בבאבי יאר. העבר הזה מוביל אותנו להווה שכולל נסיעה חשובה ומבורכת והקמת מרכז הנצחה בבאבי יאר. זה ראוי להערכה רבה בעיקר מפני שזו התשתית החשובה ליחסים בין המדינות והמלחמה באנטישמיות". עוד אמר הרצוג כי הוא "מודה לך אדוני הנשיא ולפרלמנט האוקראיני על חקיקת החוק למאבק באנטישמיות".

הרצוג הודה במהלך הצהרתו לזלנסקי על הסיוע לנוסעים לאומן.

זלנסקי הודה להרצוג על התמיכה הישראלית באוקראינה ואמר כי "זה מאוד סימבולי שהביקור הראשון שלך כנשיא הוא אצלנו פה באוקראינה ואני רואה בזה סמל וכבוד גדול. אנו מודים לישראל על התמיכה העקרונית בריבונות אוקראינה ואנו בטוחים שהעמדה הזו תישמר גם בעתיד, במיוחד במסגרת האו"ם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר