צפו בווידאו

אייכלר תקף את בנט "שמשבח את גזירותיו של שר האוצר"

ח"כ ישראל אייכלר תקף בנאומו בכנסת את בנט על הסכנה שבנאומו בפתח מושב החורף ועל כך ששיבח את גזירותיו של הגזעניות והממוקדות של שר האוצר אביגדור ליברמן (חדשות)

(צילום: ערוץ כנסת)

בפתיחת מושב החורף של הכנסת התייחס ח"כ ישראל אייכלר לנאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט, ואמר כי "ראש הממשלה דיווח סקופ על הצלחת המוסד. חשבתי שזו הודעה בסדר גודל של הודעת בן גוריון לכנסת בשנות השישים. חשבנו שאולי הוא עומד לבשר משהו על רון ארד או לפחות על גילוי התעלומה היכן הוא. ולהפתעתי שום דבר לא נשמע".

ח"כ אייכלר תהה: "מה התועלת בלדווח לעולם שסוכני מוסד עמלו להשיג מידע על רון ארד בלי לספר מה הועילו במאמציהם? עד שלא נדע למה התכוון בנט לא נבין לשם מה הוא השתמש ברום ארד ובמשפחתו. אנחנו ממתינים לתשובה.

"אבל מה שמסוכן יותר בנאומו, הוא החלק שבו שיבח ראש הממשלה את גזירותיו הגזעניות והממוקדות של שר האוצר איווט ליברמן. אני קורא לך ראש הממשלה, תסתכל לאזרחי ישראל בעיניים. האם אתה באמת חושב שאיווט ליברמן הביא הישג כל שהוא למדינת ישראל במלחמה נגד ילדים עניים, נגד הורים הנאלצים להשתמש בכלים חד פעמיים, נגד אימהות חרדיות עובדות, או שמא נאלצת לשבח אותו בנאומן כדי לשלם לו מס שפתיים קואליציוני. כי גם אתה, כמו רבים אחרים, מפחד מהבריון איווט האיום.

"זה אולי נשמע בוטה. אבל זו השפה שלו. היום בצהריים עמד ליברמן ואמר 'לאחרונה שמעתי כל מיני דיבורים על רצון של גורמים בקואליציה לצרף את ש"ס ויהדות התורה. אם זה קורה אנחנו לא נהיה שם', לא שמישהו מאיתנו, בש"ס או ביהדות התורה, ממהר להיכנס לקואליציה הרעה הזאת שרודפת כל דבר של קדושה, רודפת את השכבות החלשות, ועוקרת את קדושת השבת וערכי יהדות בסיסיים ביותר. אבל כשליברמן מאיים שהוא לא יהיה בממשלה, זו בשורה טובה לעם ישראל.

"מה שהכי מסוכן, שכבר התרגלנו! זה כבר נראה לנו נורמלי ששר יכול להגיד משפטים מתוך גזענות ואנטישמיות צרופה. שלילת זכויות של אימהות חרדיות עובדות. אין שום תגובה מכל ארגוני הנשים. אני שואל אתכם: האם אין זו בריונות? סימון מגזר שלם זו לא גזענות?

"באיזה עולם דמוקרטי לגיטימי להצהיר מראש ובהכללה גמורה כלפי אוכלוסייה מסוימת הצהרות מהסוג הזה? ואלו כמובן לא האמירות הראשונות של ליברמן. כבר קדמו לכך אמירות חמורות יותר. לעולם לא נשכח ולא נסלח על קריאתו לזרוק את החרדים במריצות למזבלה. ביקשו ממנו לחזור בו, והוא לא הסכים. כולם גם יודעים למי ליברמן מתכוון בגזרות על שתיה מתוקה, בגזרות על חד פעמי, ועוד".

ח"כ אייכלר פנה לראש הממשלה: "אם ראש הממשלה רואה את עצמו כדמות ממלכתית, כראש ממשלה של אזרחי ישראל, עליו לפטר את שר האוצר שלו. אבל כנראה שלבנט אין את האומץ. אז הוא מוותר לו, ומאפשר לו להשמיע הערות אנטישמיות ללא כל תגובה. ואם לא די בכך, הוא עוד משבח אותו על הישגיו! בושה לראש הממשלה שמשבח דברי גזענות כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר