מושב החורף

סער התחיל בקידום חוק הגבלת כהונת רה"מ

שר המשפטים פרסם את תזכיר החוק, שלא יחול על ראש האופוזיציה נתניהו, אלא מעתה והלאה, מתוך כוונה לאשרו בחודשיים הקרובים • החוק השני בנושא הגבלת כהונה עתיד לפגוע בנתניהו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גדעון סער (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שר המשפטים גדעון סער, המכהן כסגן לראש הממשלה הימני בממשלה השוויונית נפתלי בנט, פרסם היום (שלישי) לציבור את אחד מתזכירי החוק השנויים במחלוקת בכנסת הנוכחית: חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים בלבד, המהווים פרק זמן של שתי כהונות כנסת מלאות.

החוק מותג במהלך מערכת הבחירות ע"י הליכוד כחוק המונע מ"אנטי נתניהו", אבל בתכנון מלכתחילה - שנראה גם במסמך הרשמי שפורסם היום - החוק יחול מעתה והלאה, ובכך לא ימנע מנתניהו לכהן עוד שנים רבות בתפקיד, אם ישוב אליו.

לעומת זאת, החוק השני שמתכוון סער לקדם, גם הוא בנושא בחירת ראש הממשלה, הוא חוק שבאמת מלווה בטעם רע, בשל הרצון לפגוע בראש האופוזיציה נתניהו. החוק ההוא, שכאמור - טרם קודם לתזכיר חוק, עתיד למנוע כהונת נאשם בפלילים בתפקיד ראש הממשלה, ויכנס לתוקף - אם יאושר בשלוש קריאות במליאת הכנסת - כבר מהכנסת הבאה, משמע יחול על בנימין נתניהו.

לאחר פרסום תזכיר החוק מסר יו"ר תקווה חדשה סער: "המחויבות להגבלת כהונה היא חלק ממצע תקווה חדשה ונכללה גם בקווי היסוד של הממשלה. שלטון ממושך מדי מביא עימו ריכוז כוח וסכנת השחתה ולכן נכון לכלול בחוק היסוד את עקרון הגבלת הכהונה".

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסר: "מברך את שר המשפטים ואת ממשלת ישראל על הבאת החוק להגבלת כהונה של ראש ממשלה. זה חוק חשוב שישמור על שלטון נקי משחיתות ויאפשר מנהל תקין ודמוקרטיה פעילה ובריאה. מפלגת יש עתיד, מיוזמות החוק בשנים האחרונות, מברכת את הבאתו להצבעה בממשלה ובכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר