היסטוריה ואקטואליה

טיול לבין הזמנים: אגם דליות ליד הכנרת

אגם דליות, שפך נחל דליות, הינו אגם (כמעט) פרטי, מגניב, שקט ומקסים ליד הכינרת, וניתן להגיע עם הרכב כמעט עד המים; וגם, ספירת הצדיקים ומקור שמה של הכנרת (תיירות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ היוטיוב של מדריך הטיולים שרגא שמידלר: )

פרק ד': אגם דליות שפך נחל דליות, אגם (כמעט) פרטי, מגניב שקט ומקסים ליד הכינרת.

טיול לבין הזמנים >>>

אגם המים אליו אנו מגיעים, הינו עמוק שלא נמצא אי שם בגובה הגולן, אלא למטה בכינרת; חמישה מטרים עומקו, כולל ברווזים שאינם מפחדים מבני אדם. המים לא ממש נקיים, כיון שמדובר בשפך נחלים מהגולן, שכולם מתחברים ביחד, אבל זה אחלה אגם שיחסית ריק.

על גדות האגם, יש מעט צל, והמים הינם חמימים ועמוקים ושקטים. כדי להגיע אליו תרשמו בווייז 'בית אריזה יונתן' על כביש 92 - הכביש המזרחי של הכינרת. סעו לכיוון צומת יהודיה, וקצת לפני יש פניה ימינה, ויש שלט בית אריזה יונתן. תגיעו למגרש עפר גדול כנסו ימינה, וחפשו פינה יפה בין העצים.

באגם יש בעלי חיים ועופות מעניינים. ברווז בשם 'יאורית מצרית' שוחה איתנו ולא מפחדת מבני האדם בקרבתה. היאורית הגיעה לפה ממצרים לגני חיות וכדומה, ונשארה פה לאחר שברחה לטבע והתרבתה.

אם אתם יוצאים עם ר' שרגא, לא תוכלו לסיים את המסלול ללא חידוש מהאריז"ל הקדוש וגוריו. אנו כאן נמצאים צמוד לכינרת עליה יש כמה דעות מדוע קוראים לה כינרת. ישנן אומרים שהיא דומה לכינור ה'נבל' המקראי. עוד סיבה שהיא על שם 'אל כנעני'. הטעם הקבלי לשמה של הכינרת, היא שלכל מקום בארץ יש אנרגיה וקדושה שונה. כינרת ברוחניות זו השכינה וספירת המלכות, הם מכונים כינרת. זה אומר שהאור באזור הכינרת זה האור של השכינה.

ומה הקשר למילה כינרת? אלא לכל ספירה יש צדיק, והצדיק של ספירת המלכות הוא דוד המלך, וכינורו של דוד - הוא השפע והאור של השכינה הקדושה. לכן האור של הכינרת הוא הצלילים של כינורו של דוד המלך.

נקודה מרתקת שהמים פה, באגם דליות, מגיעים לכינרת, ומסתבר שיש להם חלק מהקדושה של הכינרת. בקבלה 'ספירת המלכות' היא מקבלת את השפע מכל הספירות העליונות, וכך גם הכינרת מקבלת את השפע מכל נחלי הגולן שהם העליונים.

• • •

אין באמור בכתבה משום המלצה לבצע את מסלול הטיול האמור. הדברים נכתבו כתיאור חוויה של הכותב, ואינם מהווים המלצה על בטיחות המסלול. כל המבקר במקום או מבצע את המסלול, עושה זאת על אחריותו הבלעדית.

כתמיד, נמליץ לגולשים היקרים לציית לשילוט בשטח מטעם הרשיות ולהקפיד על הוראות הבטיחות והוראות החוק. בכל יציאה לטבע מומלץ להתעדכן על מזג האויר, ולהתייעץ עם הרשויות המוסמכות לכך. בשמורות הטבע חלה חובת תיאום מוקדם באתר רט"ג.

לבירורים אודות כניסה למים וכו':

- מוקד המידע של רשות הטבע והגנים 3639*
- תיאום טיולים מוקד טבע 02-6247955
- קו ליער 1-800-350-550

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר