קרבות הטלפונים בבני ברק

הרבי מסטריקוב והרבנית קולדצקי באו למחות; הרבי - נעצר

הרבי מסטריקוב והרבנית קולדצקי באו לבית בעל החנות "דידי פון", והמשטרה עיכבה את האדמו"ר; בעל החנות ל'כיכר': "רודפים אחריי"; עו"ד יהודה פריד: "האדמו"ר נעצר בטעות" • הגרסאות (בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
הרבני קולדצקי האדמו"ר מסטריקוב. ארכיון (צילומים: עזרא טרבלסי, שלומי טריכטר)

הקרב על הטלפונים הכשרים: האדמו"ר מסטריקוב עוכב אמש (שלישי) במשך שעה ארוכה על-ידי המשטרה לאחר שהגיע יחד עם חסידיו ועם הרבנית קולדצקי, לביתו של בעל החנות "דידי פון" למכירת טלפונים בבני ברק, בניסיון לשכנעו לקבל את עמדתם.

במשך חודשים ארוכים שבעלי החנות "דידי פון" בבני ברק זוכה להפגנות, מחאות ושאר התנכלויות מצד גורמים שונים, המנסים להניא אותו ממכירת טלפונים שלא תחת פיקוח.

אמש, הגיע האדמו"ר מסטריקוב, כאמור, לביתו של בעל החנות, בניסיון לשכנע את אשתו, באמצעות הרבנית קולדצקי, שבעלה יקבל את הפיקוח הנדרש למכירת הטלפונים הכשרים.

בשיחה עם "כיכר השבת", משחזר בעל החנות את שאירע: "הם דפקו במשך עשרים דקות, אשתי נמצאת בבית לבד עם הילדים, מסתכלת מהעינית ורואה קבוצה של חסידים עם איזו רבנית, מסתכלת למטה ורואה עוד קבוצה, כל הילדים התעוררו, חלקם התחילו לבכות, היא התקשרה אליי מבוהלת ממש, אני הייתי באותו הזמן בעבודה, מרחק 40 דקות מהבית, לא ידעתי מה לעשות, חוסר אונים".

"יש לנו משפחה גדולה שגרה באיזור, גם השכנים שמעו את הרעש וירדו למטה וכולם מנעו מהם לעבור ולברוח", הוא מספר, "היה רכב אחד שיצא בברוטאליות ופגע באחד האנשים כשברח כך החוצה, למפרע התברר לי שברכב הזה ישבה הרבנית".

"הגעתי לרכב של האדמו"ר", הוא מתאר, "שאלתי: 'מי שלח אותך? מי הסכים לך לבוא אליי הביתה? איך אתה מעיז להגיע ככה לבית עם אישה וילדים?', הוא ענה לי: 'אתה! אתה תסגור את החנות!' והתחיל לצעוק".

לדבריו, "עוד לפני שהגעתי כבר הזמינו משטרה, הם הבינו שזה חריג מאוד וזו לא פעם ראשונה או שנייה שהם באים או מאיימים, המשטרה שהגיעה אמרה שזה נקרא 'בילוש והטרדה' ועצרה אותם, לא הגשתי אפילו תלונה כי אני לא מחפש בלגן, במשטרה שאלו אותי מה היה, אמרתי רק שבאים להטריד אותנו בבית, לא מעבר".

"הם לא נקטו באלימות בכלל", הוא מדגיש, "הם עובדים מאוד חכם, אתה רואה את השנאה שלהם כלפינו אבל הם לא ינקטו באלימות או בכל דבר שיכול להוביל למעצרם. השכונה פה לא דתית, יש פה כלבים והכול והם כבר שמעו על ההטרדות, אבל הגיעה משטרה מהר אז הם לא פעלו ברוך השם".

"אין שום הגיון לבוא כמה גברים לבית של ילדים עם אישה ולנסות לדפוק לה בדלת בברוטאליות", הוא אומר בעצב, "באו לבית שלי כשהם יודעים שאני בעבודה ורק אשתי והילדים שוהים בו, אם הם רוצים לדבר - שיבואו אליי, אבל למה לעשות את זה ככה?".

"אני מוכר מכשירים עם סינון", הוא מדגיש, "אבל לא רק הסינון שהם רוצים, יש עוד סינונים מלבד אלו של ועדת הרבנים ואנשים צריכים גם אותם, לי עצמי יש פלאפון כשר". על המאבקים נגדו הוא מספר כי "הפכתי ל'שומר החומה' של כולם, אם אני יפול כולם יפלו, יש כאלו שבחרו למכור מכשירים לא כשרים 'מתחת לשולחן' אבל אני לא עושה את הדברים האלו, לא רוצה את השטויות האלה".

"מחפשים אותנו בכל דרך", הוא מוסיף, "רודפים אחריי בכל מיני טענות כאילו אני מוכר מכשירים לא כשרים, אמרתי להם 'אני מוכר מכשירים אבל לא בכשרות שלכם, יש כל מיני כשרויות'. הם מפגינים כל הזמן, ירדו לפסים אלימים, אם זה כלפיי ואם זה כלפי החנות, שברו לנו מנעולים. זה התגבר והתעצם כל הזמן, בחג הגיעו אליי לסוכה, לבית של אבא שלי, לחמי וחמותי, הם כל הזמן מחפשים את כל מי שקשור אליי".

"אני לא מחפש להכפיש את החברה החרדית כי אני לא בן אדם שרוצה להזיק אבל צריך שהמשטרה תראה ותבין במה מדובר", הוא מסיים.

מהצד השני, עו"ד יהודה פריד, פרקליטו של האדמו"ר מסטריקוב, שעוכב על-ידי המשטרה עד ששוחרר, מספר ל"כיכר השבת" כי המשטרה אפילו לא חקרו את האדמו"ר.

"לאדמו"ר מאוד מפריע כל עניין המכשירים הלא כשרים", מספר עו"ד פריד, "והוא סבר שאולי כדאי להביא אישיות רבנית נשית שתנסה לדבר על ליבה של אשתו של אותו מוכר, ותסביר לה עד כמה זה גורם לעוגמת נפש ושלא מתאים שתהיה חנות כזו בעיר בני ברק.

"לצורך כך, האדמו"ר גייס את הרבנית קולדצקי והם נסעו ביחד לביתו של המוכר. הוחלט שהרב יישאר למטה ברכב והרבנית תעלה לבית ותנסה לדבר, אם תהיה שעת רצון והיא תסכים לדבר גם עם האדמו"ר הוא יעלה. הרבנית עלתה ודפקה בדלת הבית, האישה שכנראה ראתה אותה, סירבה לפתוח את הדלת ולדבר, הרבנית, בראותה שאין תשובה ירדה למטה והלכה לביתה, האדמו"ר שראה את הרבנית חוזרת החליט לחזור גם הוא".

"לא רק שהוא לא דיבר הוא אפילו לא עלה לבית", מדגיש עו"ד פריד, "אף אחד לא בא לשבור דלתות, דפקו בבית, לא ענו, הלכו". לדבריו, כשהאדמו"ר פנה כבר ללכת, "פתאום התנפל עליו אספסוף, כנראה החברים העבריינים של אותו בחור, התחילו לדפוק על הרכב, לאיים ברצח ולהניף ידיים".

"שני הצדדים הזמינו משטרה", הוא מתאר, אך "בגלל הבלגן המשטרה הגיעה, ובטעות, בטעות, במקום לעצור את אלו שניסו לבצע לינץ', עצרו את האדמו"ר ועוד שלושה ממלוויו, והוא נלקח לתחנה, במקום לבדוק מה הסיפור, האנשים אמרו שהוא שבר את הבית ובמשטרה ראו שמדובר באנשים בלבוש חרדי אז עצרו אותם".

"כאשר הגענו לתחנה", הוא מתאר, "הסברנו את המקרה לשוטרים, במשטרה נוכחו לדעת כי אכן יש כאן טעות מצערת ובתוך כשעה שחררו את כל האנשים, אפילו ללא חקירה או עדות, הם הבינו מה קרה ושלחו אותם מיידית, לא פתחו תיק, לא טביעת אצבעות, ישבו בספסל והלכו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר