משחקי כסאות

הקוף על הגב: בנט ממשיך במרדף המיותר אחר נתניהו

ראש הממשלה מכהן יותר מ-100 ימים, ועדיין עסוק בתחרות מול קודמו: באו"ם הוא פגע ב'פקידים', בכנסת השתמש בביטחון • לפני שגנץ חולם להגיע לבלפור, מוטב שישמע את חברי מפלגתו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט בפתיחת מושב החורף (צילום: דודי פלוג; תמונה ראשית: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בנט במאבק דמיוני

יותר ממאה ימים לממשלת בנט-לפיד, מושב חדש עם הקואליציה הטרייה יחסית נפתח, אבל הים אותו ים - וראש הממשלה ממשיך לרוץ אחרי מטרה משונה: להראות לעם ישראל שהוא טוב יותר מבנימין נתניהו. בהכל.

בשבוע וחצי האחרון ראינו את זה מגיע לגבהים חדשים: עוד קודם נאומו בעצרת האו"ם דאגו אנשי לשכתו לומר שזה יהיה נאום נטול עזרים וציורים, כדי לשדר עליונות מדומה של בנט על הבוס לשעבר. אח"כ, בנאום עצמו, דאג בנט לקחת משהו מנתניהו - ולהעצים אותו: ראש הממשלה הקטין את בכירי משרד הבריאות, התעקש להעביר מסר של מקבל ההחלטות שכל אלו מסביב הם רק פקידים. בשונה מנתניהו, בנט החליט לתקוף דווקא את מנהלי המלחמה בקורונה, אירוע בריאותי של פעם במאה שנים.

בנט באו"ם. גם הוא גיבור על 'פקידים' (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

בנאום פתיחת מושב החורף בנט לקח מנהג נוסף של נתניהו, שאז התקבל בביקורות חריפות, והתקדם איתו צעד נוסף: ראש הממשלה הכריז על המבצע העלום של המוסד, וכמה שעות אחר כך התברר שהתקדמות בחקירת מקום מושבו של רון ארד לא הגיעה שם. בעוד ראש הממשלה הקודם הציג דברים מהותיים של המוסד, כגון ארכיון הגרעין האיראני, בנט השתמש בפעולה ביטחונית שלא הצליחה.

חלומות גנץ

שר הביטחון בני גנץ מקפיד להעביר מסרים עמומים באשר לממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, בה יהיה ראש הממשלה עם סיעות הימין שנמצאות באופוזיציה. אז בואו רגע נפוצץ את הבועה: זה לא יקרה. בלשכת ראש האופוזיציה מנסים לקדם מהלכים בנידון, אבל בלשכת יושב ראש כחול לבן עדיין מצולקים מהפעם שעברה בה נתניהו וגנץ ניהלו את המדינה.

גנץ. לא יהיה רה"מ בכנסת ה-24 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בנוסף, בקרב שבעת חברי כחול לבן יש לפחות שני חברי כנסת שיתנגדו למהלך כזה, וגם בליכוד יש רבים שלא מוכנים לקבל ראש ממשלה עם שמונה מנדטים, אחרי שתקפו רבות את נפתלי בנט, שזכה בשבעה. מוטב לעבור לסחרור הפוליטי הבא.

  • "משחקי כסאות", סיכום השבוע הפוליטי בכיכר השבת, מאת כתבנו רפאל כהן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר