"אנו מצרים על כך"

תכנית בלימת האנטישמיות באירופה; נשיא ה'ועידה' תוקף

"הנציבות פוטרת את עצמה מאחריות בעניינים הנוגעים לשמירה על אורח החיים היהודי", קובע נשיא ועידת רבני אירופה, בהתייחס לתכנית האסטרטגית למאבק באנטישמיות של האיחוד האירופי (בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב גולדשמיט (צילום: אלי איטקין)

אחרי פרסום תוכנית המאבק באנטישמיות של האיחוד האירופאי, נשיא ועידת רבני אירופה ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט התייחס למסמך ותקף בטענה כי יאפשר לאסור את השחיטה הכשרה באירופה.

כזכור, האיחוד האירופי חשף ביום שלישי האחרון בפני הציבור את תוכניתו האסטרטגית למאבק באנטישמיות, במסמך בן 28 עמודים. במסמך מדווח האיחוד על שורת פעולות שינקוט בעשור הקרוב, בין השנים 2021 עד 2030 - זאת בכדי להקטין את השנאה כלפי יהודים המשתוללת במדינות אירופה בכלל, ובאופן ספציפי בארצות החברות באיחוד.

בראשית דבריו התייחס לעצם פרסום המסמך ובירך על הרעיון המבורך: "אנו מברכים על החלטת הנציבות האירופית לקדם אסטרטגיה בנושא המאבק באנטישמיות", אמר.

"במיוחד בכל הנוגע לאלמנטים הנוגעים לביטחון האישי של הקהילות היהודיות באירופה. אין לזלזל במחויבות החיונית של הנציבות האירופית לביטחון הקהילות היהודיות ולמניעת גילויים אנטישמיים. אנו מודים לנציבת האיחוד האירופי למלחמה באנטישמיות, קתרינה פון שנורביין, על הובלת המהלך עד לנקודה זו".

בהמשך, יחד עם זאת, ציין הרב, כי "הקהילות היהודיות יוכלו לשגשג רק במצב שבו הן יוכלו לקיים את כלל המסורות והמנהגים ע"פ אמונתם", תקף, "נראה כי הנציבות פוטרת את עצמה מאחריות בעניינים הנוגעים לשמירה על אורח החיים היהודי, על ידי העברת הסמכויות הללו למדינות החברות ואנו מצרים על כך".

את הדברים אמר בהתייחס לחלק הנוסף במסמך בו נקבע כי כל מדינה תוכל לקבוע לעצמה חוקים בחלקים מסוימים הנוגעים לאורחות היום יום של כל יהודי חרדי, כך לדוגמה בנושא השחיטה הכשרה שכבר נאסרה בבלגיה ומהווה בעיה משמעותית ליהודים המתגוררים בה.

האיחוד במסמך בחר לנקוט בעמדה נייטראלית ולתת לכל מדינה להחליט ולקבוע לבדה את ההתייחסות לנושא זה "פסיקה של בית הדין האירופי לצדק לפני כשנתיים, קבעה כי לכל מדינה החברה באיחוד יש זכות לקבוע אמות מידה, שיאזנו בין זכויות חופש הדת לבין זכויות בעלי החיים", מתנסח המסמך ובכך סותם את הגולל על פתרון הבעיה ומכניס חלק נכבד מיהודי אירופה למצוקה קשה.

"זה לא יעיל", המשיך הרב , "אסטרטגיה זו מאפשרת למדינות החברות לחוקק חוקים, בהתבסס על אמנת האיחוד האירופי בנוגע לחופש דת, ללא אבחנה בין הדתות וצורכיהם".

"האיחוד האירופי נמצא במעמד מיוחד שבו הוא מסוגל להגן על הקהילות היהודיות ואנו קוראים לו לעשות יותר, ובמהירות, בכדי להגן על המסורת, המנהגים והדת״, קרא לסיום הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר